Falkenbergs Pastorat

Till Susedalens församling i Slöinge med omnejd förstärker vi vårt arbetslag och söker två nya kyrkvaktmästare.

Som kyrkvaktmästare arbetar du med skötsel och underhåll av våra kyrkogårdar i Slöinge, Eftra, Årstad, Asige och Abild.  Du arbetar också med tillsyn och enklare underhåll av våra fastigheter samt lokalvård av våra församlingshem.

Som kyrkvaktmästare tjänstgör du i gudstjänst och vid dop, vigsel, begravning och annan kyrklig verksamhet. Du ansvarar då för att kyrkorummet är i god ordning och sköter samtliga praktiska och tekniska uppgifter. Helgtjänstgöringen följer ett rullande schema där du tjänstgör var fjärde helg. Enstaka kvällstjänstgöring kan också förekomma.

I tjänsten som kyrkvaktmästare möter du många besökare och deltagare i våra verksamheter och de kommer i såväl glädje som sorg vilket ställer höga krav på en god social förmåga.

Vi söker dig som har ett utvecklat sinne för god service och har god social förmåga. Du har erfarenhet av arbete som kyrkvaktmästare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig och har dokumenterad erfarenhet av grönyteskötsel. Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och i arbetslag. Du har visst maskintekniskt kunnande och körkort B.

Tjänsten är bred med flera olika arbetsuppgifter och kräver därför att du är ansvarstagande, har lätt för att ställa om i ditt arbetssätt och har förmågan att se alla våra verksamheter i ett helhetsperspektiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och då arbetet innebär tjänstgöring i gudstjänsten vill att du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro.

Vi kommer att hålla intervjuer i Slöinge församlingshem under vecka 49 och 50.

Ort Falkenberg
Län Hallands län