Svenska kyrkan Östersund

Välkommen till Östersunds kyrkogårdsförvaltning!
Östersunds kyrkogårdsförvaltning ansvarar för och förvaltar två begravningsplatser; Östra begravningsplatsen och Norra begravningsplatsen. Östra begravningsplatsen ligger vid bostadsområdet Körfältet, här finns nya kist- och urngravar samt minneslund, askgravlund och askgravplats. Norra begravningsplatsen ligger efter Köpmangatan, norr om Östersunds sjukhus. Begravningsplatsen består till största delen av gamla familjegravar men också en askgravlund.

I arbetsuppgifterna ingår kyrkogårdsskötsel såsom plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning, trädbeskärning och gräsklippning. Arbete med mindre lastmaskiner och andra trädgårdsmaskiner kan också förekomma, ( för dem som har behörighet/utbildning för detta). Du förväntas kunna arbeta både självständigt och i grupp. Arbetet är fysiskt krävande och kräver därför att du har god fysik. Arbetet sker utomhus oavsett väder.

Vi söker dig som har trädgårdsutbildning eller har införskaffat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet från exempelvis kyrkogård, trädgård/park och anläggningsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra. Vi värdesätter att du vill vara en förebild för andra samt har en god social kompentens då jobbet även innebär möten med besökare på kyrkogården.
Maskinvana och behörighet gällande förekommande maskiner inom trädgårdsarbete och anläggning samt B-körkort är meriterande.

Du ska vara minst 18 år fyllda vid anställningens startdatum och ha god kunskap i svenska i tal och skrift.

Tidsbegränsade säsongsanställningar (1 maj-31 okt)
Arbetstiden är måndag - fredag,  7-16
Du anställs i kyrkogårdsförvaltningen vilket innebär att du kan tjänstgöra både på norr och östra begravningsplatsen.
Bifoga personligt brev och CV.
Urval sker löpande!

Anställningsform Säsongsarbete