Svenska kyrkan Östersund

Beskrivning

Vi söker dig som tillsammans med kommunikatörskollega vill fortsätta driva Östersunds församlings framgångsrika kommunikationsarbete vidare under vår ordinarie kommunikatörs föräldraledighet. Du är en driven och erfaren kommunikatör, vi erbjuder ett varierande arbete som innefattar både strategiskt och praktiskt arbete med både extern och intern kommunikation

Kommunikationen syftar till att ge människor kännedom om Svenska kyrkans uppdrag, organisation och verksamhet. Att sprida information om verksamheterna, gudstjänster, konserter m.m. Kommunikationen ska väcka intresse kring tro och livsfrågor. Genom kommunikation får vi synlighet och samverkan i det offentliga rummet.

I arbetsuppgifterna ingår ansvaret för församlingens kommunikationsstrategi,
planering, genomförande, samordning och uppföljning av församlingens kommunikationsaktiviteter. Rollen som kommunikatör innebär också att kunna ge kvalificerat stöd inom ramen för arbetsuppgifterna. Vidare ingår att skriva och publicera texter, fotografera, filma, producera trycksaker samt att redigera bilder och filmer. I arbetsuppgifterna ingår utveckling och förvaltning av församlingens digitala medier, så som webbplats, intranät och sociala medier vad gäller redaktionellt innehåll, informationsstruktur och funktionalitet.

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom media- och kommunikation-/grafisk produktion eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig.
- Kan hantera Adobe InDesign och Photoshop
- Erfarenhet inom kommunikation, webbpublicering och sociala medier
- Vara en god skribent som uttrycker sig mycket väl i tal och skrift och kan anpassa dina texter till olika kanaler och målgrupper

Meriterande om du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel kommunikatör och/eller en bakgrund grafisk produktion. Har du erfarenhet eller kunskap om Svenska kyrkan är det meriterande.

Som person är du självgående och drivande. Du hittar gärna lösningar tillsammans med andra på ett kreativt och initiativrikt sätt. Samtidigt uppskattar du eget ansvar.  Vi vill att du delar Svenska kyrkans värdegrund och att du kan tolka verksamhetens behov och omsätta det i effektiva kommunikationsinsatser. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Arbetet kräver att du har god social förmåga, är ödmjuk, lyhörd och strukturerad.

Villkor

Tjänsten är ett vikariat på 100 % fram till och med 2024-05-31.
Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid men kvälls och helgtjänstgöring förekommer.

Du är medlem i Svenska kyrkan
Du har med fördel B-körkort.

Välkommen med din ansökan till oss!

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2024-05-31