Svenska kyrkan Östersund

Kyrkogårdsförvaltningen i Svenska kyrkan Östersund består av två kyrkogårdar, flera kyrkor och kapell samt ett krematorium. Kyrkogårdsförvaltningen är en del av församlingen och vi arbetar för att skapa upplevelse av helhet och sammanhang. I kyrkogårdsförvaltningens uppdrag ingår att tillhandahålla gravplatser åt alla, oavsett trosuppfattning.

Kyrkogårdsförvaltningen består av kyrkogårdsskötsel, krematorium samt administrativ personal.

Beskrivning

Vill du vara med och ta hand om kyrkogårdarnas fina miljöer? Tycker du om att möta människor och vill bidra till att våra kyrkogårdar upplevs som en vacker och skön plats att komma till?

Som ferieanställd kyrkogårdsarbetare är du med och tar hand om Östersunds församlings kyrkogårdar. Att bidra till att göra kyrkogården fin och välkomnande för andra är grunden i uppdraget. Du kommer också att vara ansiktet utåt till kyrkogårdens besökare.

Du utför praktiska arbetsuppgifter som gräsklippning, plantering och skötsel av gravrabatter samt allmänt kyrkogårdsunderhåll. Arbete sker både grupp och självständigt, beroende på karaktär och upplägg.

Du tycker om att möta och hjälpa andra, har lätt för att samarbeta och är noggrann. Du trivs med att arbeta utomhus i alla väder och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du känner dig bekväm i kyrkogårdens miljö och har förmåga att bemöta arbetskamrater och besökare med respekt och förståelse.

Villkor

Du måste vara minst 18 år.
Heltid 40 tim/vecka enligt överenskommen tid under perioden juni-aug 2023.

Timlön. Vi tillämpar månadslön enligt kyrkans avtal och ålder.

Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning
Tillträde Enligt ÖK.