Borås pastorat

Beskrivning

Nu söker vi en kantor till Caroli församling. Caroli församling har tre kyrkor, på söndagarna tjänstgör du mest i Byttorps kyrka, det är här du har ditt tjänsterum. Byttorps kyrka har en levande gudstjänst med deltagare i olika åldrar.

Arbetsuppgifter

Du tycker om att fira gudstjänst och spela i olika sammanhang. Utöver gudstjänster på söndagar spelar du på andakter, kyrkliga handlingar och veckogudstjänster. I arbetsuppgifterna ingår att bygga upp sång och körverksamhet för barn i Byttorps kyrka och för ungdomar i Caroli kyrka.

Byttorps kyrka är en livfull distriktskyrka i Borås tätort. Den har en kör, många ideella i olika åldrar, grupper för barn och unga, konfirmander och så klart gudstjänster på söndagarna.

I vårt stora pastorat finns goda möjligheter till musikalisk samverkan med musikerkollegor.

Vi söker dig som har kantorsexamen eller annan eftergymnasial musikerutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du även har utbildning i körpedagogik samt kompetens och erfarenhet av att sjunga med barn och unga. Önskvärt är att du har erfarenhet av att starta körverksamhet.

Har du nyligen tagit examen så finns det hos oss ett musikkollegium att växa i och du kommer att få en mentor som stöttar dig i din utveckling hos oss.

Som person är du flexibel och arbetar bra både självständigt och tillsammans med övrig personal i församlingen. Du har en förmåga att engagera och lyfta andra, särskilt viktig är denna förmåga kring arbetet med barn och unga.

Provspelning kan förekomma innan anställning.

Vi ser det som en självklarhet att du har en förankring i Svenska kyrkans tro och liv.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde den 1 mars 2022 eller enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten kontakta Sara Wrige, Församlingschef, Tel: 033-17 94 46.

Intervjuer kommer genomföras 10 och 14 januari 2022. Det kan även genomföras intervjuer löpande under hela ansökningsperioden.

Tillträde 1 mars 2022 eller enligt överenskommelse
Löneform månadslön