Umeå pastorat

Om oss

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar och en kyrkogårdsförvaltning. Det finns också ett kansli med administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet.

Kyrkogårdsförvaltningen består av två arbetsområden med 14 helårsanställda samt en expedition med 5 helårsanställda. Genom lyhördhet, tillit, uppmuntran och nyfikenhet skapar vi förutsättningar för verksamheten att utvecklas vilket uppskattas av dom vi finns till för. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens och din person till en trivsam och professionell verksamhet!

Tjänsten är placerad i norra delen av Umeå, en levande universitetsstad och en av de städer som växer mest i landet. Läs mer gärna på www.umea.se

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du arbetar i huvudsak som krematorietekniker men vid behov även som kapellvaktmästare/kyrkogårdsarbetare. I rollen som krematorietekniker ingår underhåll på teknisk och mekanisk utrustning samt ansvara för egenkontroll och miljöredovisning samt kremera. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter och budgetansvar. Arbetet är fysiskt ansträngande.

Om dig

Vi söker dig som har utbildning inom teknik, med inriktning mot styr- och reglerteknik och/eller kunskap om förbrännings- och rökprocesser eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, till exempel krematorieteknik steg 1-3. Meriterande är om du är panncertifierad. Goda kunskaper att arbeta i modern datamiljö samt kunskap och förmåga inom service och administration. Även tidigare erfarenhet av arbete inom begravningsområdet är meriterande.

Att uttrycka sig väl i tal och skrift i svenska språket samt behärska engelska i tal, kunskap i andra språk är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet vid tillsättningen av denna tjänst.

För tjänsten krävs B-körkort.

Arbetstid/arbetsvillkor

Tillsvidare 100%, provanställning kan komma att tillämpas.

För mer information om tjänsten kontakta:

Anna-Karin Danielsson, Kyrkogård- och krematorieföreståndare
E-post: annakarin.danielsson@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare

Peter Werner, KyrkA
E-post: peter.werner@svenskakyrkan.se

Emelie Persson, Kommunal
emelie.persson@kommunal.se

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast den 30 Juni 2022. Om du är en av de som går vidare från urvalet kommer du att bli kontaktad för en personlig intervju.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tillträde Enligt ök
Ort Umeå