Umeå pastorat

Nu går en av våra fantastiska pedagoger i pension och vi söker en ny person som kan komplettera vårt arbetslag!

Tegs församling är stort till ytan och rymmer både stad och landsbygd i en härlig mix! Tegskyrkan ligger på södra sidan om älven, nära centrala stan och kallades Himlaborgen på Teg när den byggdes, och det är lätt att förstå varför. Den är stor och den står stark mitt på Teg. Här delar kyrka, församlingsgård och kontor plats. Församlingen har även en distriktskyrka i Röbäck, där närhet och det lilla sammanhanget är talande. Vår församling arbetar med öppenhet, gemenskap och värme - i vår församling ska alla kunna hitta sin plats. Kanske kan även du som församlingspedagog hitta din plats i vår församling?

Arbetet som församlingspedagog i Tegs församling innebär att arbeta med barn i olika åldrar, från de allra minsta till konfirmander och unga vuxna. Detta gör vi tillsammans i utvecklande team där samarbete är viktigt och nya idéer värdesätts.

Vi söker dig som har församlingspedagogexamen eller högskoleexamen inom pedagogik med erfarenhet av arbete inom Svenska kyrkan.

Du har erfarenhet av att arbeta med barn och känner dig trygg att förmedla kristen tro till människor i alla åldrar.
För att lyckas i rollen behöver du vara pedagogisk, lyhörd och skicklig i samarbetet mellan barn, föräldrar och arbetskamrater. Du behöver också ha en god administrativ förmåga och god kompetens gällande digitala lösningar. Du behöver också ha intresse för och kunskaper om att driva större satsningar med många deltagare i olika åldrar.
Vi värdesätter förmåga att bidra med nya idéer i långsiktiga perspektiv för att utforma visioner och mål, samt driv, uthållighet och engagemang för att uppnå dessa.

Det är meriterande om du har musikalisk kompetens och spelar något instrument.

Vi utgår ifrån att du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan då detta är ett krav för tjänsten.

Arbetet är en tills vidare anställning på 100 %. Tillträde 1/1 – 2023 eller enligt överenskommelse. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Tillträde Enligt ök
Ort Umeå