Svenska kyrkan Östersund

Svenska kyrkan Östersund vill vara en öppen och tillgänglig kyrka även under sommar- och semesterperiod. Vi söker fyra personer som vill arbeta som guider i Stora kyrkan och Gamla kyrkan i Östersund.

Tillsammans med en kollega ansvarar du för att hålla kyrkan öppen, vara behjälplig för besökare, berätta om kyrkans historia, anpassa berättandet för barn och bjuda på fika. Under första arbetsveckan finns tid för introduktion och tid att lära sig om kyrkorna.

Meddela om du söker arbete för period 1, period 2 eller båda.

Period 1 – 17 juni – 19 juli 2024 (5 veckor)

Period 2 – 15 juli – 16 augusti 2024 (5 veckor)

Du är mellan 18 och 24 år. Du är social, kan ta kontakt och bjuda in till samtal. Du står för en god värdegrund och delar Svenska kyrkans grundläggande värderingar. Du klarar av att öva in information och förmedla på ett trevligt och engagerande sätt. Du kan ta ansvar och be om hjälp när du behöver. Om du kan spela enkel teater och gå in i en roll så är det en bonus då vi vill kunna berätta om kyrkan för barnen på ett lekfullt sätt.

40h/vecka, måndag-fredag
Tjänstgöring enligt schema.

Timlön, visstidsanställning under begränsad tidsperiod.

Löpande intag till intervjuer under rekryteringsprocessen gång kan blir aktuellt.

Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning
Tillträde 17 juni