Södra Vedbo pastorat

Beskrivning

Vi söker dig som har en kyrkomusikalisk bredd, är väl förtrogen med gudstjänstlivet i Svenska kyrkan och vill vara en del av och utveckla musiklivet hos oss. Din huvudsakliga arbetsplats finns i Norra Solberga/Flisby församling. Församlingen präglas av ett välfungerande barn och ungdomsarbete som vi hoppas ska kunna ge avtryck i framtida arbete med gudstjänstutveckling.

• spela på gudstjänster, kyrkliga handlingar och övrig församlingsverksamhet
  • leda körverksamhet för barn, ungdomar och vuxna
  • vara en resurs i konfirmandarbetet
  • planera och medverka i pastoratets arbete och se det ur ett helhetsperspektiv

Vi söker dig som:

• har kyrkomusikerexamen, behörighet c-nivå
  • är positiv, utåtriktad och känner dig trygg inför stora grupper såväl som i det lilla sammanhanget
  • tycker om både självständigt arbete och samarbete
  • har körkort och tillgång till bil
  • har god datorvana

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning behöver du lämna ett utdrag ur belastningsregistret avsett för arbete med barn och unga.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % där både dag-, kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.

Ort Norra Solberga och Flisby
Län Jönköpings län
Referensnummer 2024/397
  • Carl Cedermark, 0381-662320,carl.cedermark@svenskakyrkan.se