Tanums Pastorat

Vi söker dig som vill utveckla och bygga upp vårt arbete med främst barn och unga i Tanums pastorats södra distrikt. Du tycker om barn och äldre och är trygg i dig själv och i din kristna tro. Kom och dela tro och liv, glädje och gemenskap i vårt arbetslag för Guds skull!

Du leder barngrupper, deltar i diakonal verksamhet gentemot våra äldre både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare och volontärer. Ex. Kyrkans barntimme, Miniorer, Sjungis, soppluncher och gemenskapsträffar.

Erfarenhet av att arbeta med människor, intresserad av barn och vuxnas andliga behov och lust att lära ut vår kristna tro. Du får gärna vara kreativ och händig med pyssel och mat och spelar du ett instrument så är det ett plus i kanten! Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och det är meriterande om du har en pedagogisk utbildning.

Du är medlem i Svenska kyrkan och har B-körkort och tillgång till egen bil. Sista ansökningsdag 31 juli 2022. intervju sker löpande och anställning kan därför ske före ansökningstiden har gått ut.

Tillträde Enligt överenskommelse
Ort Tanum