Kinds pastorat

Tranemo församling…

som består av socknarna Tranemo, Ambjörnarp, Sjötofta och Mossebo med varsin kyrka, bildades 2014 och ingår Kinds pastorat. Pastoratet består av sju församlingar och tre verksamhetsområden. Sammanlagt är vi ca 90 anställda och drygt 16000 kyrkotillhöriga. Som vaktmästare utgår vi i från Tranemo, där samtliga i vårt arbetslag har sina tjänsteställen. Personalen i församlingsvården har sedan 2018 sina arbetsstationer i Tranemo kyrka och vaktmästeriet sin expedition och sina lokaler i anslutning till församlingshemmet.

I Tranemo församling jobbar fyra vaktmästare, varav en är arbetsledare.  Vi arbetar nära tillsammans i arbetslaget och har gemensamma personalmöten.

Dina arbetsuppgifter

Som kyrkvaktmästare arbetar du med både inre och yttre tjänst i de olika kyrkorna och på dess kyrkogårdar. Arbetet är skiftande, från gudstjänster och förrättningar till gravskötsel, drift, underhåll av kyrkor och andra fastigheter. Helgtjänstgöring ingår (c:a 1-2 helger i månaden).

Sökprofil

Vi söker dig som trivs med att arbeta både i kyrkan och ute på kyrkogården, är flexibel och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du ska vara serviceinriktad och kunna möta människor i såväl glädje som sorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort krävs. BE är önskvärt. Det är meriterande om du har god maskinkännedom och/eller trädgårdsutbildning.

Vi ser helst att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar.

Tillträde efter överenskommelse.

Tillträde efter överenskommelse