Umeå pastorat

Har du en pedagogisk utbildning och utövar musik? Då kanske du är den vi söker!

Om församlingen

Ålidhems församling är en av sex församlingar i Umeå pastorat. Församlingen ligger i en expansiv del av Umeå och präglas av närheten till universitetet och Norrlands universitetssjukhus som båda ligger i närheten av Ålidhemskyrkan. Ålidhems församling har ca 13 000 medlemmar, ett 40-tal anställda och omfattar bl.a. Kyrkstugan, Tomtebo och Kyrkan på Campus. Arbetslaget präglas av mycket värme och kreativitet.

Om arbetet

Du kommer att vara en del av arbetslaget i Ålidhemsenheten tillsammans med präster, diakoner, musiker och övriga pedagoger. Du ansvarar för att leda olika barngrupper i åldrar upp till 12 år.

I arbetet ingår bland annat att:

• Ta ansvar för olika barngrupper i åldrarna 7 - 12 år
  • Dramatisera kyrkans värdegrund och högtider
  • Leda barnkörer som medverkar i gudstjänst
  • Tillsammans med andra anordna barnläger

Om dig

Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med barn, musik och drama i pedagogisk verksamhet t.ex. bibeläventyret. Som person är du trygg, tar eget initiativ och ansvar för uppgifter samtidigt som du gärna arbetar i team. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av församlingsarbete. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund och vill vara med och utveckla vårt församlingsliv, samt att du är medlem i Svenska kyrkan.

Tjänsten är ett vikariat på 50% till och med 30/6 2024. Tillträde sker 21 augusti 2023 eller enligt överenskommelse.

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar som samverkar inom Umeå pastorat sedan 2014. I pastoratet finns också ett kansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Där finns också vår gemensamma Diakonicentral.

Vi ser fram emot din ansökan!

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2024-06-30