Norrköpings pastorat, Kyrkogårdsförvaltningen

Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar, kyrkogårdsverksamheten, kansliet och utvecklingsenheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, drygt 100 förtroendevalda och hundratals ideella medarbetare. Tillsammans brinner vi för att bidra till ett gott liv för alla i Norrköping. Vi är måna om en god arbetsmiljö och jobbar för att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och gemenskap. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Läs gärna mer om vår verksamhet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping

Kyrkogårdsförvaltningen i Norrköping sköter och ansvarar för driften av 23 kyrkogårdar. Under sommarperioden är vi ca 100 personer anställda, varav 60 medarbetare har säsongsanställning.   Vi behöver inför varje säsong nyanställa några medarbetare. Har du goda kunskaper och intresse av att vårda grön miljö – välkommen till oss!

I dina arbetsuppgifter ingår alla förekommande arbeten inom kyrkogårdsskötsel, som t ex. plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning, trädbeskärning och gräsklippning.

Arbete med mindre lastmaskiner, hetvattentvätt och liknande kan också förekomma.

Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp.

Vi söker dig som har trädgårdsutbildning eller har införskaffat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra. Vi värdesätter att du vill vara en förebild för andra samt en god representant för kyrkogårdsförvaltningen. Traktorkort, AM eller B-körkort är meriterande.

Tillträde

Säsongsanställningen avser perioden april/maj – september/okt 2024 med eventuell möjlighet till förlängning.

Upplysningar om tjänsterna lämnas av Joakim Runqvist, tel. 011-24 15 08.

Tjänsterna tillsätts löpande så skicka in din ansökan, som ska innehålla personligt brev och CV med relevanta uppgifter, så fort som möjligt men senast den 15 mars 2024.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Ort Norrköping