Är du en erfaren maskinreparatör som vill ha ett varierat arbete i kyrkogårdarnas fina utomhusmiljöer? Då kan vi ha jobbet för dig.

Vi söker en kyrkogårdsarbetare med intresse för maskinservice, reparationer och underhåll.

Sundsvalls församling arbetar med att göra skillnad för människor. Vi finns där i livets alla skeden, både i glädje och sorg. Kyrkogården ansvarar för driften av tre begravningsplatser belägna på Gustav Adolfs kyrkogård, Skönsmons kyrkogård och Sundsvalls skogskyrkogård.

Dina arbetsuppgifter

Du ingår ett arbetslag med åtta fast anställda medarbetare och cirka 25 säsongsanställda. Ditt huvudsakliga ansvar är att se till att vi har en väl fungerande vagnpark, bl a traktorer och en grävmaskin, året om på kyrkogårdarna. Det innebär att du servar, underhåller och reparerar våra maskiner, fordon och redskap så att de är i gott skick inför den säsong de ska användas.

Som kyrkogårdsarbetare arbetar du också med den dagliga skötseln av kyrkogårdarna. Arbetsuppgifterna skiftar med årstiderna och innebär exempelvis gravgrävning och hantering av bevattningssystem på sommaren samt snickeriarbeten och snöröjning på vintern.

Din kompetens

• Erfaren, självgående maskinreparatör
  • En god felsökningsförmåga samt kunskaper om hur maskiner och fordon fungerar
  • Generella datorkunskaper och administrativ förmåga
  • Erfarenhet av svetsarbete är ett plus

Som person är du tillmötesgående och gillar att leverera lösningar på problem. Du är van att planera service och underhåll på ett strukturerat sätt. Samtidigt är du flexibel och kan laga en åkgräsklippare som trilskas. Du trivs med att arbeta utomhus i alla väder och i verkstadsmiljö. Arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande.

Du förväntas delta i arbetsgruppens utveckling och bidrar med positiv energi och samarbetsvilja.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, helgtidtjänstgöring med snöjour förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Så ansöker du

För att söka jobbet behöver du inte skriva ett personligt brev. Via sökknappen svarar du i stället på ett antal frågor kopplade till tjänsten och laddar upp ditt CV.

Välkommen med din ansökan senast den 21 juli 2021.

Vill du veta mer om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta:

Kyrkogårdsförman Pär Eriksson, 073-271 01 70

Kyrkogårdsvaktmästare Jimmy Redlund-Sandberg, 070-190 77 41