Tanums Pastorat

Beskrivning

I norra Bohuslän möts kust och inland med karga klippor och djupa skogar som tillsammans bildar de ett unikt landskap. Här finns bland annat en av världens vackraste skärgårdar och området kan stoltsera med de bäst välbevarade hällristningarna i världen, vikingalabyrinter och ståtliga kustnära kyrkor och sockenkyrkor, alla speciella i sitt slag. Mitt i allt detta vackra ligger Tanums pastorat. Pastoratet har 55 fastigheter och 12 kyrkogårdar och ett väl fungerande arbetslag. Stora och spännande utmaningar ligger framför pastoratet i arbetet att anpassa fastigheterna efter framtidens olika behov i relation till pastoratets 14 kyrkor och det kulturhistoriska skydd som dessa fastigheter har.

Som fastighet och kyrkogårdschef ingår du i pastoratets ledningsgrupp och har personalansvar för 13 tillsvidareanställda, 6 säsongsanställda medarbetare samt sommaranställd personal inom vaktmästeri. Du rapporterar till kyrkoherden och har ansvar för frågor knutna till förvaltning av fastigheter och kyrkogårdar i pastoratet. Du representerar pastoratet i fastighetsutskottet och har även ansvar för att bereda frågor till kyrkorådet.

I tjänsten ingår det att arbeta förebyggande och planera underhåll för fastighet och kyrkogårdar så att pastoratet uppfyller regler, lagar och förordningar inom områdena, på ett ekonomiskt försvarbart sätt och i enlighet med fastställda vård och underhållsplaner och lokalförsörjningsplan samt antagna måldokument.

Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Vidareutbildning eller inhämtad erfarenhet inom fastighetsrelaterad lagstiftning. Dokumenterad erfarenhet av personalledning såsom utvecklingssamtal, lönesamtal och arbetsmiljöansvar. Du har god it-vana och erfarenhet av budget och verksamhetsstyrning. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor

Du är medlem i Svenska kyrkan och lojal med dess värderingar.
Körkort och tillgång till egen bil erfordras.

Ort Tanum
Län Västra Götalands län