Turinge-Taxinge Församling

Kyrkvaktmästare inre tjänst deltid 50%

Turinge-Taxinge församling omfattar Nykvarns kommun och ligger på pendlingsavstånd från Stockholm, Eskilstuna, Strängnäs, Mariefred och Södertälje. Vi tillhör en ung kommun som växer pga. stor inflyttning.

I församlingen arbetar ca 25 medarbetare både inom församlingsverksamhet, kansli, kyrkogård och kaféverksamhet. Vi bedriver verksamhet på Herrgården i Nykvarn och i Nykvarnskyrkan mitt i centrum. Våra övriga kyrkor, Turinge och Taxinge kyrka, är populära utflyktsmål och för gudstjänster och förrättningar.

Vi beskriver oss som en livaktig församling med högt i tak och många goda idéer som vi vill förverkliga. Här är ingenting omöjligt. Alla medarbetare tar stort ansvar för sina arbetsuppgifter och kyrkorådet är engagerat och intresserade för församlingen och dess verksamhet

Vi söker nu en ny arbetskollega för att förstärka och hjälpa vår nuvarande kyrkvaktmästare. Du är ansvarstagande, självgående och en pålitlig person med förmåga att arbeta både ensam och i ett team.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Öppning och stängning av kyrka för gudstjänster och andra verksamheter.
Förbereda kyrkan för gudstjänster och andra verksamheter genom att ställa upp stolar, bänkar, podium och andra nödvändiga tillbehör.
Städning och underhåll av kyrka.
Hjälpa till vid kyrkans verksamheter och bistå prästen i de uppgifter som krävs.
Hantera kyrkans inventarier, inklusive av förnödenheter och hantering av förråd.

Krav:
Erfarenhet av liknande uppgifter, gärna inom serviceverksamhet.
Tekniskt intresserad av att sköta ljud och ljus.
Självgående med förmåga att ta initiativ och lösa problem.
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och kunna använda digitala verktyg i arbetet.
Fysiskt kapabel att hantera uppgifter som rör tunga lyft och fysiskt arbete.
Arbeta både kvällar och helger.
Medlem i Svenska kyrkan.
B-körkort.

Vi undanber oss vänligen att all kontakt med annons-och rekryteringsföretag.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning Deltid
Tillträde Tidigast 21 augusti, 2023.
Ort Nykvarn
Län Stockholms län