Norrköpings pastorat

Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar, kyrkogårdsverksamheten, kansliet och utvecklingsenheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, drygt 100 förtroendevalda och hundratals ideella medarbetare. Tillsammans brinner vi för att bidra till ett gott liv för alla i Norrköping. Vi är måna om en god arbetsmiljö och jobbar för att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och gemenskap. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Läs gärna mer om vår verksamhet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping

Är du vår nya församlingspräst? Vår grundtanke är att allt är relation, alla människor är unika, i mötet med en människa är hen och hens berättelse i centrum. Du arbetar med prästens olika uppgifter samtidigt som du är en del av helheten i vår församling.

Tjänsten

Du är en del av arbetslaget i Ättetorp. Du är kaplan för Ättetorp och Kvillinge kyrkor och är en viktig del i att bygga livet kring kyrkorna. I tjänsten arbetar du med gudstjänster och kyrkliga handlingar. Konfirmander och samverkan med andra aktörer i samhället är också viktigt för församlingsbyggandet. I Ättetorp vill vi att kyrkan ska vara öppen och tillgänglig för alla. Du har ett tydligt pastoralt/diakonalt synsätt och du bygger relationer med närsamhället.

Församlingen

Många församlingsbor räknar med kyrkan i livets viktiga skeenden. Vi vill att du är en person som ser mötet med människor vid dop, vigslar och begravningar som betydelsefullt. Hos oss i Kolmårdens församling kommer du att möta engagerade och positiva medarbetare som gärna samarbetar och ser flexibilitet som något gott och viktigt. Kolmårdens församling är en del av Norrköpings pastorat. Församlingen har 8 kyrkor uppdelat på tre enheter. Ca 35 anställda och många ideella och engagerade. Hos oss finns möjlighet till utvecklande pastoratsövergripande samarbeten.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde under våren/sommaren 2024 eller efter överenskommelse. För tjänsten krävs att du har körkort och tillgång till bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Information

Upplysningar om tjänsten lämnas av arbetsledare Ingvar Sjögerud, tel. 011-24 12 22 eller församlingsherde Sigrid Wessén tel. 011-24 12 83.

Facklig företrädare för Vision är Jens Lagnestam, tel. 070-311 72 00 och för SSR Anna-Carin Gabelic, tel. 070-266 30 33. Kontakt med KyrkA sker via ombudsmannajouren, telefon 08-441 85 60 (vardagar 9-12) eller mail forhandlingsavdelningen@kyrka.se

Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2024.

Ort Norrköping
Län Östergötlands län