Kyrkokansliet

Är du en engagerad och kompetent person med dokumenterad erfarenhet av krisberedskap och civilt försvar? Vill du vara med och forma framtidens civila beredskap inom Svenska kyrkan?

Nu söker vi en Beredskapssamordnare till enheten för civil beredskap inom kyrkokansliets ledningsavdelning. Enheten är ett stöd för kyrkokansliets högsta ledning och vi söker nu särskilt dig som har erfarenhet av att arbeta nära ledningsfunktionen i en större organisation och har erfarenhet av att planera och genomföra övningsverksamhet. Tillsammans med ditt team kommer du att utgöra navet för det strategiska och operativa arbetet med civil beredskap på nationell nivå och samverka med regional nivå.

Dina arbetsuppgifter:

Planera och genomföra övningsverksamhet på nationell nivå Samverka med externa aktörer för effektiva övningar och samarbeten Planera och genomföra utbildningar inom stabs- och övningsmetodik. Koordinera Svenska Kyrkans funktion av Tjänsteperson i beredskap (TiB) Stödja arbetet med krigsplaceringar inom kyrkokansliet Delta i nationella och regionala samverkansforum och handläggarnätverk.

Vi söker dig som:

Har god kännedom om svensk krisberedskap och civilt försvar och lagstiftningen inom civil beredskap och totalförsvar. Besitter dokumenterad erfarenhet av beredskapsarbete i stor och komplex organisation Är skicklig på att planera och genomföra övningsverksamhet. Har relevant utbildning eller motsvarande kvalifikationer.

Vi tror att du:

Är strukturerad och resultatdriven med förmåga att utveckla verksamhet och nätverka med intressenter inom området En utmärkt kommunikatör och teamspelare med ett prestigelöst förhållningssätt Erfaren i att utbilda och handleda grupper och individer Bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk, med förmåga att skriva tydligt och målgruppsanpassat på båda språken.

Detta erbjuder vi:
Du får möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla Svenska kyrkans arbete inom civil beredskap, med starkt stöd från ett team med senior och kvalificerad kompetens En meningsfull och utmanande roll i en samhällsbärande verksamhet Möjligheten att göra skillnad och bidra till en tryggare framtid.

Beredskapssamordnaren kan komma att krigsplaceras.

Ansökan: Vi hanterar ansökningarna löpande.

Har du frågor?
Kontakta gärna Lisa-Gun Bernerstedt lisa-gun.bernerstedt@svenskakyrkan.se, chef för enheten för civil beredskap.

Läs mer om Svenska Kyrkan:
Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Tjänsten är placerad på nationella kyrkokansliet i Uppsala. https://www.svenskakyrkan.se/

Vi ser fram emot din ansökan!

Tillträde Snarast enligt överenskommelse
Löneform Fast månadslön