Västerås stift

Västerås stift söker fastighetstekniker/vaktmästare som tar ansvar för den tekniska driften och tillsynen av våra byggnader i centrala Västerås. Som fastighetstekniker/vaktmästare hos oss är dina främsta arbetsuppgifter tillsyn, skötsel, förebyggande och felavhjälpande underhåll. Då våran egna byggnadsbestånd inte är stort kommer du även du jobba en liten del med verksamhetsvaktmästeri i de egna lokalerna samt stödja och utbilda personalen i våra församlingar inom Västerås stift med fastighetsteknik, i syfte att energioptimera och minska klimatavtrycket. Tjänsten är placerad i Västerås, men tjänsteresor förekommer inom stiftet.

Vi ser helst att du är utbildad Fastighetstekniker eller har praktiska erfarenheter av VVS och ventilationsstyrning med kunskaper inom styr- och reglerteknik. Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift. Körkort B är ett krav för att kunna ta dig till de olika församlingarna och pastoraten i Västerås stift.

Vem är du?

Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet inom området fastighetsteknik/vaktmästeri samt att du är en serviceinriktad och lyhörd person som kan möta människor på ett trevligt och bra sätt. Du är smidig och flexibel, har god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter samt tar mycket eget ansvar och ser lösningar i stället för problem. Du delar också våra värderingar om allas lika värde och vill jobba för en rättvis hållbar värld.

Din roll

Dina främsta arbetsuppgifter är tillsyn, skötsel, förebyggande och felavhjälpande underhåll av våra byggnader i Västerås.

Du har tekniskt ansvar för styr- och reglerteknik, övervakningssystem samt driftoptimering. Det innebär drift och underhåll av det tekniska i fastigheten såsom ventilation, värme, VA, kyla, och elsystem i syfte att minimera energiförbrukningen och skapa ett bra inomhusklimat, kontroller av exempelvis larm, brandskyddskontroll samt SBA.

Du arbetar nära vår förvaltare och ansvarar för besiktningar och uppföljning av myndighetskrav, lagstiftning och regelverk och ser till att dessa följs. Utöver det tekniska arbetet i fastigheten ansvarar du för kontakter med entreprenörer, leverantörer och anlitade firmor för yttre skötsel, samt står för en viss intern service för verksamheten och skötsel av den lilla bilpool de anställda delar i tjänsten.

I den delen av arbetet som är riktat mot församlingar inom Västerås stift kommer tjänsteresor att förekomma. Västerås stift omfattar ett område från Arboga till Idre, där det finns 39 självständiga församlingar och pastorat som själva ansvarar för sina byggnader. Du skall för dessa vara ett stöd som exempelvis hjälper dom med sina värme- och ventilationsanläggningar, och på plats i ”pannrumssafarin” lär och utbildar dom så de själva kan energioptimera sina anläggningar och få ett bättre inomhusklimat.

Vad erbjuder vi?

Svenska kyrkan erbjuder en trygg arbetsplats där alla har lika värde. Vi har en låg personalomsättning, vilket skapar en stabilitet och utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder friskvård, har kollektivavtal (Kyrkans Avtal) och tillämpar individuell lönesättning.

För mer information om denna tjänst kontakta Johan Stråhle tfn 021-178523 eller Karin Spector 021–178532

Sista ansökningsdag 2024-05-12 via hänvisa länk

Tillträde 20240901