Svenska kyrkans löneservice i Uddevalla kan behöva kompetenta och drivna löneadministratörer i framtiden

Verksamhet för löneservice i Uddevalla erbjuder en gemensam lönetjänst för Svenska kyrkans församlingar, pastorat och stift i hela Sverige. Målet är att leverera en effektiv och kvalitetssäkrad löneprocess samt en god användarupplevelse för våra kunder.

Enheten löneservice, består idag av cirka 40 löneadministratörer, men står inför en expansiv fas och kan komma behöva fler kompetenta och drivna medarbetare i framtiden.

Dina arbetsuppgifter

• Lönehandläggning för församlingar och pastorat inom Svenska kyrkan, vilket innebär hantering av löneadministration, pensioner och försäkringar.
  • Kvalitetssäkring och underlag för utbetalningar, statistik och uppföljningar.
  • Implementering av nya kunder
  • Supportera medarbetare och chefer över telefon och mejl.
  • Säkerställa efterlevnad av lagar, avtal och regler och att omsätta dessa i praktik gentemot de externa beställarna.

I ditt jobb bidrar du till utveckling av rutiner, metoder, processer och dokument och till att utveckla digitala arbetssätt inom lönehantering.

Vem är du?

För att passa till tjänsten har du:

• relevant utbildning inom lön och har arbetat i något av de större lönesystemen på marknaden.
  • mycket god dator- och systemvana inklusive Officepaketet
  • arbetat med att tolka kollektivavtal och besitter god kunskap om svensk lagstiftning och de avtal som styr lönehantering.
  • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande är:

• tidigare erfarenhet av att leverera lönetjänster till externa beställare
  • erfarenhet av kyrkans avtal eller kommunala avtal.
  • erfarenhet av utvecklingsarbete av rutiner, metoder, processer och digitalisering.

Som person är du systematisk och bra på att samarbeta med andra. Du är analytisk och noggrann med sinne för detaljer. Din kommunikativa förmåga är hög och du är duktig på att bygga förtroende och goda relationer med externa uppdragsgivare. Vidare är du en ansvarsfull och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter med en förmåga att prioritera och leverera med god kvalitet.

Vi lägger alltid stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi förutsätter att är medlem i Svenska kyrkan och att du delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund här.

Låter det spännande?

Om du känner att du passar in i ovan beskrivning och tycker att vår verksamhet låter spännande är du välkommen med en spontanansökan.

Även om vi i dagsläget inte har någon ledig tjänst idag, kan du vara intressant för oss i framtiden.

Samtidigt vill vi uppmana dig att hålla utkik om vi lägger ut specifika platsannonser som du finner på vår hemsida.

Jaa linkki

Kirjaudu sisään ja lähetä hakemuksesi

Takaisin avoimiin työpaikkoihin