Kyrkokansliet

Var med och arbeta för något större

Svenska kyrkan finns där människors finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Samordnad administration på kyrkokansliet

Med målet att tillgodose olika verksamheters behov av effektivt administrativt stöd har en ny administrativ funktion skapats på kyrkokansliet. Samordnad administration innebär att kansliets administrativa uppgifter samlas i en gemensam funktion som tillhör avdelningen för fastigheter, kulturarv och service. Gillar du att arbeta i team med många kollegor så är detta rätt arbetsplats för dig.

Här får du möjlighet att bidra i arbetet med att uppnå satta mål för avdelningen och kansliet i stort. Tillsammans ansvarar gruppen för att stödja kansliets behov av administration genom att arbeta systematiskt i de gemensamma administrativa processerna samt med förbättringsarbete, effektivisering och utbildning i det gemensamma arbetssättet.

Du erbjuds möjlighet att arbeta brett med uppgifter som kan variera från administration av tex diarie, registratur, inköp, ekonomi, resor, evenemang och utbildning. En annan viktig uppgift är att fungera som administrativt stöd till avdelningar avseende både gemensamma och verksamhetsspecifika behov.

Arbetet innebär också nätverkande med samarbetspartners inom kansliet.

Du har gymnasieexamen gärna med administrativ inriktning och dokumenterad god erfarenhet inom relevanta områden. För att passa in i rollen är det en förutsättning att du har en förmåga att formulera dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du ska klara av att hantera flera och varierande uppgifter samtidigt och ha en förmåga att, utifrån helheten, se din egen del av uppgiften och bistå verksamheten.

Du är serviceinriktad, kommunikativ och gillar ordning och reda. Du är flexibel och utmanas av att hitta vägar framåt samtidigt som du håller dig inom ramen för uppdraget och rollen. Du är strukturerad och bra på att planera ditt arbete och din tid. Det är också viktigt att du har lätt för att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Vi utgår från att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Har du kunskaper eller erfarenhet av att arbeta med  Public 360 och andra digitala verktyg för administration är det meriterande.

Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Tillträde

Snarast möjligt enligt överenskommelse.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av

Johanna Classon, tfn 072 238 87 80

Fackliga företrädare

Nathalie Töpperwien Blom (Vision), Edit Skarke (Akavia) och Andreas Sandberg (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mejl.

Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2022. Intervjuer sker löpande.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Tillträde Snarast enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad 100 %