Begravningsverksamheten

Kalmar pastorat har tre begravningsplatser om 26 ha gravmark och ca 15 000 gravar samt ett krematorium. Vårt mål är att begravningsplatserna ska vara goda platser för sorgearbete, kulturhistoria, rekreation och meditation samt tillgängliga gröna oaser i staden Kalmar. Läs gärna mer på: www.svenskakyrkan.se/kalmar/kyrkogarden

Vi erbjuder: Ett självständigt arbete i en, kulturhistoriskt intressant miljö med stort fokus på miljöarbete och att vara fossilfria till år 2023, där du kommer att, tillsammans med erfarna medarbetare ha stor möjlighet att påverka utvecklingen av verksamheten.

Arbetsuppgifter: Som arbetsledare hos oss ansvarar du för att leda och fördela arbetet bland personalen med personalansvar för 10st helårsanställda och under säsong ca 25st, där medarbetarna är uppdelade i fem självständiga arbetslag. En stor del i din roll är att fungera som en coach för medarbetarna där du planerar och följer upp arbetsuppgifter, håller i utvecklingssamtal och lönesamtal samt introduktioner av nyanställda. Vidare ansvarar du för vissa inköp och har kontakt med leverantörer och begravningsentreprenörer samt anhöriga och andra besökare på våra begravningsplatser. Du är direkt underanställd, begravningsverksamhetschefen, som du har ett nära samarbete med, vad gäller samordning av olika arbetsprojekt med särskilt fokus på etik, hållbarhet, mångfald, säkerhet och ekonomi utifrån budget och verksamhetsplan.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har stor erfarenhet av ledarskap där ansvar för personal-, verksamhet- och arbetsmiljö ingått. Du är en kommunikativ, lösningsorienterad, stabil och trygg ledare som på ett uppmuntrande sätt vill leda enhetens medarbetare och verksamhet framåt. Du är skicklig på att skapa förutsättningar för bra samarbete och laganda i gruppen och du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Som ledare är du trygg och möter dina medarbetare med tillit. Du är positiv, engagerad och målinriktad i ditt sätt att leda och arbeta samtidigt som du är tydlig och vågar fatta beslut. Det är en fördel om du har erfarenhet från den gröna sektorn och B-körkort är ett krav. Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom social kompetens och ett starkt engagemang.

Tjänsten är heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Sök tjänsten senast den 7 augusti. Rekryteringsprocessen kommer att inledas v32.

Tillträde Efter överenskommelse
Sysselsättningsgrad 40 tim/vecka