Om Sundsvalls församling

Möt en vacker och målmedveten stad! En församling i utveckling med arbetskamrater som brinner för sitt uppdrag. Sundsvalls församling har en bred verksamhet och ett livfullt och välbesökt gudstjänstliv. Vi har två större kyrkor, Gustav Adolfs kyrka, som är Sundsvalls stads landmärke och Skönsmons kyrka. Därtill kommer sjukhuskyrkan, universitetskyrkan och två mindre gravkapell.

Vi söker nu en barnledare med musikalisk inriktning.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att tillsammans med dina kollegor att planera och leda verksamheter som öppet kyrkis, minikyrkan, körlek, spädbarnsmusik, utåtriktad verksamhet och familjegudstjänst. Viss administration ingår. Tjänstgöringsschema innefattar både dagtid, kvällar och vissa helger.

Du har erfarenhet av att arbeta med barn, familj och musik och har gärna tidigare arbetat inom Svenska Kyrkan. Meriterande om du spelar passande instrument. Då verksamhet bedrivs i två kyrkor och tre församlingshem är det ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil. Självklart så är du medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att passa i rollen har du lätt både för samarbete i team och att driva uppgifter självständigt. Du har lätt för att få kontakt med människor och ett stort hjärta för barn och unga.

Tjänsten är är heltid. Tillträde efter överenskommelse, möjligt omgående.

Hur ansöker du?

Svara på några frågor i ansökningsformuläret, ladda upp ditt CV via sökknappen. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 30 september.

Kontakt:

Frågor om tjänsten? Kontakta arbetsledare Lina Näsholm tel 060-5310127, epost lina.nasholm@svenskakyrkan.se  t o m 31/8. Fr o m 1/9 kontaktas Monica Turesson för frågor om tjänsten, tel 060-5310165, epost monica.turesson@svenskakyrkan.se.

Välkommen med din ansökan!

Tillträde Omgående
Ort Sundsvall