Örgryte pastorat

Vill du arbeta i en organisation som gör samhällsnytta? Är du noggrann, har ett pedagogiskt förhållningssätt och är serviceinriktad?

Nu söker vi ekonom till kansliet i Örgryte pastorat.

Beskrivning

Som ekonom ingår du i ett team med många olika professioner och du rapporterar till kanslichefen. Du arbetar med ekonomihantering, avstämningar och budget. Tjänsten innefattar också mycket kontakt med medarbetare i pastoratet.

Kansliet har sin placering i Örgryte församlingshem.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

• Löpande ekonomihantering.
  • Löpande bokföring.
  • Fakturahantering.
  • Delaktig i avstämningsarbete och bokslutsavstämning.
  • Värdepappershantering, redovisning och statistik.
  • Att bistå i budgetprocessen.

Vi söker dig som:

• Har god ekonomisk förståelse.
  • Är noggrann, självständig och strukturerad.
  • Har social kompetens och god samarbetsförmåga.
  • Är serviceinriktad, flexibel och stimuleras av förbättringsarbete.
  • Inger förtroende, är kommunikativ och kan på ett pedagogiskt sätt vara support för pastoratets medarbetare i ekonomi och budgetfrågor.

• Utbildad ekonom eller erfarenhet som bedöms likvärdigt.
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Goda kunskaper i digitala system och systemadministration.

Villkor

• Tillsvidareanställning, 100 %.
  • Tillträde efter överenskommelse.
  • Medlem i Svenska kyrkan.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Örgryte pastorat

Örgryte pastorat består av församlingarna Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte i östra delen av centrala Göteborg. Här finns ett rikt och varierat gudstjänst- och församlingsliv. Tillsammans rymmer församlingarna en blandad skara människor som vill dela kyrkans tro och liv. Vi vill se detta som en rikedom där evangeliet kan uttryckas och ta form på många olika sätt, och vi är övertygade om att fler människor då nås.

Pastoratet driver en förskola och ett fritidshem. På Östra sjukhuset och Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus har vi medarbetare som arbetar i Sjukhuskyrkan.

Läs mer om pastoratet:

Örgryte pastorat

Församlingsinstruktion - Örgryte pastorat

Lär känna oss på:

Vi vill att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet, på detta vis säkerställs att vi följer GDPR och att ansökningarna hanteras likvärdigt.

Välkommen med din ansökan!

Jobbannonsering

Vi har en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Utdrag ur belastningsregistret

Till tjänster där den anställde kommer att ha kontakt med barn kontrolleras arbetssökandes belastningsregister. Utdraget får vara max ett år och sparas inte, det görs endast en anteckning om att det har visats upp. Utdraget lämnas tillbaka till den sökande. Anteckningen som bekräftar att utdraget har visats upp läggs i personakten.

Tillträde Efter överenskommelse.
Sysselsättningsgrad 100 %