Kinds pastorat

Kinds pastorat består av sju församlingar och totalt ca 90 anställda. Pastoratet sträcker sig över ett större område i Göteborgs stift och omfattar Svenljunga och Tranemo kommun.

Totalt är vi ca 25 vaktmästare indelade i fyra arbetslag med olika geografiska arbetsområden.

Vi söker nu en arbetsledande vaktmästare till Tranemo församling.

Du leder och fördelar det dagliga arbetet för vaktmästarna. Samordnar och planerar med övrig personal och kollegor och ansvarar för att verksamheten fungerar. Ansvarar för inköp, budget, personal och fastighetsunderhåll i samråd med kyrkogårdschef och fastighetschef. Till din hjälp och stöttning har du arbetsledarkollegor och kyrkogårdschef.  Förekommande arbetsuppgifter på kyrkogården och i våra kyrkor och församlingshem.  Både yttre och inre tjänst. Helgtjänstgöring förekommer.

Du ska ha ett utvecklat sinne för god service och bemötande. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Körkort B är ett krav. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess värderingar.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgrad 100% .Tjänsten är ett vikariat på två år med möjlighet till förlängning.

Tillträde efter överenskommelse.

Intervjuer sker fortlöpande så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Upplysningar ges av kyrkogårdschef Kristina Fagerström tele: 0325-612021.

Sista ansökningsdag är 2024-04-02

Anställningsform Tidsbegränsad anställning