Örgryte pastorat

Vill du vara pedagog på en förskola med kristen profil?

Nu söker vi barnskötare till Sankt Pauli förskola i Örgryte pastorat.

Beskrivning

Sankt Pauli förskola vill ge varje barn trygghet och goda förutsättningar att växa, lära och utvecklas. Förskolan har en kristen profil med två avdelningar, Arken & Oliven. Alla barn och familjer är självklart välkomna  oavsett egen tro eller tillhörighet. Vi finns på Sankt Pauligatan, nära Redbergsplatsen och huvudman är Svenska kyrkan, Örgryte pastorat.

Läs gärna mer om förskolan på hemsidan:

Sankt Pauli förskola

Som barnskötare kommer du ingå i arbetslaget på en avdelning med tre pedagoger som ansvarar för 17 barn i åldrarna 1-5 år. Du kommer ha ytterligare kollegor på den andra avdelningen och förskolans verksamhet leds av rektor. Tillsammans vill vi ge alla barn bästa möjlighet till trygghet och utveckling i förskolan. Du kommer planera, genomföra, dokumentera och utvärdera arbetet med barnen utifrån barngruppen och styrdokumenten för förskolan tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som:

• Brinner för pedagogik och som har barnets bästa i fokus.
  • Tycker det är en tillgång att få arbeta på en förskola med kristen profil.
  • Har engagemang och ett kreativt arbetssätt.
  • Har lätt för att skapa förtroende i kontakt med barn och vårdnadshavare.
  • Ser det som en styrka att arbeta i ett team kring barnen och har god samarbetsförmåga.
  • Gärna har kompetens och erfarenhet att arbeta med sång och rytmik i barngrupp.

• Utbildad barnskötare eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
  • Har yrkeserfarenhet från arbete på förskola.

Villkor

• Tillsvidareanställning, 80 %. Möjlighet finns att öka sysselsättningsgraden till heltid under en tidsbegränsad period.
  • Tillträde 5 augusti eller efter överenskommelse.
  • Medlem i Svenska kyrkan.
  • Helgtjänstgöring förekommer vid enstaka tillfällen.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
  • Intervjuer är planerade till 16 april.

Om Örgryte pastorat

Örgryte pastorat består av församlingarna Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte i östra delen av centrala Göteborg. Här finns ett rikt och varierat gudstjänst- och församlingsliv. Tillsammans rymmer församlingarna en blandad skara människor som vill dela kyrkans tro och liv. Vi vill se detta som en rikedom där evangeliet kan uttryckas och ta form på många olika sätt, och vi är övertygade om att fler människor då nås.

Pastoratet driver en förskola. På Östra sjukhuset och Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus har vi medarbetare som arbetar i Sjukhuskyrkan.

Läs mer om pastoratet:

Örgryte pastorat

Församlingsinstruktion - Örgryte pastorat

Lär känna oss på sociala medier:

Vi vill att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet, på detta vis säkerställs att vi följer GDPR och att ansökningarna hanteras likvärdigt.

GDPR

Välkommen med din ansökan!

Jobbannonsering

Vi har en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Utdrag ur belastningsregistret

Till tjänster där den anställde kommer att ha kontakt med barn kontrolleras belastningsregister. Utdraget får vara max ett år och sparas inte, det görs endast en anteckning om att det har visats upp vid anställning.

Sysselsättningsgrad 80 %
Ort Göteborg