Umeå pastorat

Studerar du till personalvetare och vill göra din praktik inom HR i en idéburen organisation?

Vi på HR-enheten i Svenska kyrkan i Umeå ser fram emot en höst av lärande och utveckling tillsammans med dig!

HR-teamet består av HR-strateg och två HR-generalister. Vi arbetar för att ge chefer och arbetsledare professionellt och kvalitativt stöd i hela bredden av personalfrågor. Stort som smått, kortsiktigt och långsiktigt.

Du får

En lärorik praktikperiod inom en organisation som vågar ta ställning och göra skillnad. Vi vill ge dig en god inblick i HR-arbetets bredd och ge dig en möjlighet att bidra med dina perspektiv och kunskaper. Under hösten kommer du bland annat få:

• Arbeta hands on med exempelvis förbättring och implementering av policys, rutiner och personalhandbok
  • Aktivt delta i pågående HR-projekt
  • Stötta med personaladministration

Vi kommer gemensamt överens om ett område du vill fördjupa dig i och genomföra en utredningsuppgift inom. Kanske vill du titta närmare på ledares resurser och behov i arbetet? Kanske är du extra intresserad av employer branding eller kompetensförsörjning? Kanske något helt annat?

Vi söker

Dig som är student på personalvetarprogrammet och har praktikperiod under höstterminen 2024. Du är nyfiken på att lära dig mer om HR-arbete och ser praktiken inte bara som en möjlighet för lärande för dig, utan även för oss. Vi tror att du är lyhörd och har lätt för att bygga och bibehålla goda relationer, samt att kommunicera med andra, både skriftligt och muntligt.

Då du kommer vara del av en idéburen organisation förutsätter vi att du delar Svenska kyrkans värdegrund - läs mer här https://www.svenskakyrkan.se/om-oss.

Låter detta intressant? Visa ditt intresse genom att skicka in CV och personligt brev.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 2 september