Visby domkyrkoförsamling

Beskrivning

Visby domkyrkoförsamling kan skryta med en bred verksamhet och ett stort engagemang. Församlingen är en självklar del av Visbys samhäll och har ett stort utåtriktat arbete.

Nu söker vi en kyrkomusiker som vill vara med och bygga upp en fördjupande verksamhet för barn och ungdomar. Tyngdpunkter ligger på orgelundervisning och musikteori.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär orgel/pianoundervisning samt undervisning i musikteori. Du är med och rekryterar de musikelever som ska undervisas. Vi räknar med att ha en grupp med ca 10 elever. I arbetsuppgifterna ingår även att kunna vara en resurs för övriga musiker i församlingen.

- Du har kyrkomusikerexamen

- Erfarenhet av undervisning är meriterande

Personliga egenskaper

Du inser värdet av unga människors möjligheter och drivkrafter. Du är pedagogisk och är duktig på att entusiasmera andra. En god samarbetsförmåga är en förutsättning. Vidare behöver du vara självgående och drivande.

Övrigt

Visstidsanställning på 40 %. Tillträdesdag den 1 augusti till och med den 31 december 2024, med möjlighet till förlängning.

Visby domkyrkoförsamling är Gotlands största församling. Här bor och verkar ca 26 000 gotlänningar och församlingen har något för alla, från vaggan till graven.

Visby domkyrkoförsamling har tre kyrkor. Det är Visby Sankta Maria domkyrka, Visborgskyrkan och Terra Novakyrkan. Vi är huvudmän för en förskola och driver natthärbärge och dagverksamhet. Vi är även verksamma på häktet, universitetet och på regementet och ansvarar för sjukhuskyrkan. Läs mer om vilka vi är www.svenskakyrkan.se/visby

Du delar svenska kyrkans tro och värderingar och kommer att vara en del av församlingens utvecklingsarbete och framtidsvision, inse värdet - medmänsklighet, gemenskap, livets alla skeden.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Deltid