Borås pastorat

Beskrivning

Är du en nyfiken och utvecklingsinriktad förskollärare? Vill du arbeta på en förskola som genomsyras av arbetsglädje, trygghet och respekt? Då är du rätt person! Hos oss ges du möjlighet och förväntas bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet.

I Borås pastorat finns tre förskolor, Ansgarsbacken som ligger på Dammsvedjan och har lokaler som ligger i vårt församlingshem, Kyrkbackens förskola på Brämhult som har egna lokaler i anslutning till Brämhults kyrka och Änglabackens förskola på Sjöbo som har lokaler i församlingshemmet vid Sjöbo kyrka. Varje förskola består av två avdelningar. Arbetslagen består av förskollärare, barnskötare och kock.

Alla måltider på förskolan tillagas från grunden i vårt kök, vi använder så långt som möjligt närodlade, ekologiska och kravmärkta råvaror. Som pedagog har du fria pedagogiska måltider, du får rejäla arbetskläder för utevistelse samt friskvårdsbidrag. Planeringstiden, både den enskilda och gemensamma, är viktig och prioriterad.

Vi värdesätter ett nära samarbete med kyrkans övriga verksamhet.

Arbetsuppgifter

Som pedagog ska du kunna ta tillvara på barnets nyfikenhet, glädje och kompetens för att skapa en miljö som stimulerar till utveckling och lärande.

Det är viktigt att få goda förutsättningar för att genomföra sitt uppdrag, därför har vi ett arbetssätt som ger oss möjlighet till ett kollegialt lärande. På planeringstiden, arbetsplatsträffar och pedagogiska måndagar ges det utrymme att dela erfarenheter, reflektera tillsammans och hitta framgångsrika metoder, den pedagogiska verksamheten utvecklas och vi får en trivsam och kreativ arbetsmiljö med barnet i centrum.

Hos oss jobbar du i arbetslag med utbildade förskollärare, arbetslaget tar gemensamt ansvar för att lek, lärande och omsorg integreras i alla delar av förskolans vardag.

Du är legitimerad förskollärare och medlem i Svenska kyrkan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor

Tjänsten är en  tillsvidareanställningar med tillträde 1 mars 2022 eller efter överenskommelse.

Upplysningar

För mer information om tjänsten, kontakta: Maria Cedenblad, Rektor, tel. 033-17 95 03

Ansökan

Bifoga förskollärarlegitimation och övriga betyg och intyg relevanta för tjänsten.

Sista ansökningsdag är den 5 januari 2022 och intervjuer kommer att genomföras löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Tillträde 2022-02-01
Löneform månadslön