Eds församling

Är du en diakon eller pedagog som längtar efter att arbeta brett och med alla åldrar? Då är den här tjänsten för dig!

Eds församling är unik som både förort med tät bebyggelse och landsbygd. Men ca 4000 medlemmar och ett arbetslag på ca 10 fantastiska medarbetare arbetar vi nära varandra och församlingsborna. Med den nya kyrkoherden Jenny Nordström blir du en nyckelperson i församlingsbygget. För nu ska vi satsa framåt och du får vara med om att forma Eds församlings verksamheter.

Vi vill med Kristus i centrum ge rum för möten med Gud och vi strävar efter naturliga mötesplatser för alla åldrar. Särskilt prioriterat är vårt växande arbete med barn och unga.

Vi söker dig som:

Antingen är vigd diakon och som vill utveckla det diakonala arbetet i församlingen. Du har en har en bred erfarenhet av olika slags verksamheter för olika ålderskategorier och trivs med att tänka nytt tillsammans med andra. Du är självgående med trivs bäst med att arbeta i team. Du längtar efter att jobba med ungdomar och konfirmander. Du ska snart ska vigas eller är vigd diakon för Svenska kyrkan.

Eller en pedagog som främst vill utveckla vårt barn och ungdomsarbete. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet av olika slags verksamheter för olika ålderskategorier och trivs med att tänka nytt tillsammans med andra. Du är självgående med trivs bäst med att arbeta i team.

Eds församling erbjuder:

En fantastiskt naturskön plats nära Stockholm att arbeta på tillsammans med kollegor som är vana vid att hjälpas åt. Det finns möjlighet att forma tjänstens innehåll, att starta och utveckla nya verksamheter och att få arbeta brett. Eds är en församling med en stabil ekonomi, en ledning som prioriterar arbetsmiljö och erbjuder flexibla arbetstider som fungerar med livspusslet.

Ort Upplands Väsby
Län Stockholms län