Södertälje pastorat, Kyrkogårdsförvaltningen

2 Maskinförare/Kyrkogårdsarbetare – Kyrkogårdsförvaltningen!

Svenska kyrkan i Södertälje har drygt 100 anställda i kyrklig verksamhet och på kyrkogårdsförvaltningen. Du kommer tillhöra Kyrkogårdsförvaltningen och ingå i vårt tekniska team. Vi bedriver begravningsverksamhet för alla människor oberoende av könsidentitet, bakgrund eller trosuppfattning.

Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och besökare. Vi ger service med värdighet och hög kvalitet till alla våra besökare och gravrättsinnehavare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden: värdighet, ansvarskänsla och dialog.  Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra, de människor vi möter i det dagliga arbetet och hur vi hanterar kistor och urnor.

Rekrytering

Nu söker vi två Maskinförare! En av våra maskinförare går i pension. Vi söker efter en ersättare till denne samt ytterligare en till.

DITT UPPDRAG

Som maskinförare/kyrkogårdsarbetare innebär det grävning av gravar, urnor och annat förekommande arbete som förare med våra grävmaskiner/ hjullastare. Du kommer även arbeta med övriga sysslor som finns inom kyrkogårdsförvaltningen såsom gräsklippning, blomplantering, sandning, lövuppsamling, snöplogning, med mera. Arbetsuppgifterna varierar med årstiderna. I tjänsten ingår även att medverka vid gravsättningar.

Beredskapstjänstgöring ingår, samt schemalagd tjänstgöring.

DIN BAKGRUND

Vi kommer lägga stor vikt vi personlig lämplighet men för att söka som maskinförare/Kyrkogårdsarbetare ska du ha maskinförarutbildning för hjullastare och grävmaskin. För att lyckas i rollen ställs stora krav på att du är strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du kommer arbeta i ett litet team under vinterhalvåret och ett större under växtsäsongen. Vi hanterar en mängd olika maskiner och därför är det av högsta vikt att du är kvalitets- och säkerhetsmedveten. Du har en god fysik och tycker om att arbeta utomhus med yttre miljö. Eftersom arbetet kan innebära kontakter med besökare och anhöriga är det av yttersta vikt att du har ett professionellt bemötande, är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt lätt för att kommunicera.

VI TROR ATT DU HAR

• Minst 3 års erfarenhet av att köra hjullastare och grävmaskin.
  • Teknisk erfarenhet och färdigheter då du kommer att genomföra enklare reparationer.
  • God förmåga att utrycka dig  och du förstår vikten av god kommunikation.
  • Datorvana

Heltid

B Körkort och god svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Meriterande är BE alt. Utökad B behörighet, samt C behörighet.

Läs mer på www.svenskakyrkan.se/sodertalje

6 månaders provtjänstgöring kan bli aktuell