Umeå pastorat

Västerslättskyrkan, Umeå stadsförsamling

Vill du utveckla församlingslivet i Västerslättskyrkan Väst på stan i Umeå Läs vidare!

Västerslättskyrkan ligger i en del av Umeå som kommer att expandera de närmaste åren. Teamet i Västerslättskyrkan består av 5 medarbetare som arbetar utifrån fokusorden ”Kropp, Själ och Ande”.  Du kommer tillsammans med präst, diakon, pedagog och husmor utveckla församlingslivet i Västerslättskyrkan. Att ta gemensamt ansvar för helheten är av vikt.

Umeå stadsförsamling har fyra kyrkor där Ersbodakyrkan tillsammans med Umeå stads kyrka, Västerslättskyrkan och Ersmarkskyrkan, omfattar både Umeå stadskärna och bostadsområden i Umeås ytterkanter. Umeå stadsförsamling är med sina 34 000 invånare Västerbottens största församling. Umeå stadsförsamling har ungefär 40 anställda som befinner sig i starten att arbeta utifrån ett syftesdrivet och tillitsbaserat organiserande.

Du kommer att vara en del av teamet i Västerslättskyrkan och tillsammans med präst, diakon, pedagog och husmor och ideella arbeta tillsammans med att vara kyrka Väst på stan. Arbetsuppgifter utförs också i andra kyrkor i Umeå stadsförsamling och Umeå pastorat. I uppdraget ingår att:

-Spela vid gudstjänster och kyrkliga handlingar

-Leda barnkör, alla-kan-sjunga-kör, samt kyrkokör

-Sköta viss instrumentvård

Vi söker dig som har kantorsexamen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är tycker om att skapa nya kontakter, är flexibel och trygg.

Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50-10% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Anställningens omfattning Deltid
Tillträde Enligt ök