Kinds pastorat

Svenska kyrkan i Kind och Länghems församling söker dig som är prästvigd i Svenska kyrkan och vill vara med och utveckla gudstjänstlivet. Du jobbar med viktiga frågor så som; Hur är vi kyrka? Hur delas evangelium? Hur bygger vi församling? Du kommer ha kollegor i pastoratet och i församlingen men också i verksamhetsområdet som består av Länghem, Dalstorp och Tranemo församlingar.

Länghems församling är en av sju församlingar i Svenska kyrkan i Kind. Tranemo kommun är levande och växande! Här finns det skolor från förskola till gymnasium och ett rikt idrottsliv. Stor företagsamhet, riklig inflyttning och nybyggnation tillsammans med mycket vacker natur i och kring tätorterna.

Arbetslaget i Länghem består av dig som präst, en diakoniassisten, en musiker, två barn- och ungdomsledare, vaktmästare och ideella medarbetare. Du är en del av det lokala arbetslaget där er förmåga att samarbeta är mycket viktig, men du finns också med i det större verksamhetsområdet med Länghem, Dalstorp och Tranemo församlingar.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av 50 % sedvanliga prästuppgifter som förrättningar, gudstjänster, konfirmander, andakter på serviceboenden mm. Du kommer också att lägga 50 % av tiden på den pastoratsövergripande samtalsmottagning som pastoratet håller på att nystarta.

Vi söker dig som är en tydlig förkunnare med Jesus i centrum och som i ord och handling vill gestalta evangeliet och som har gåvan och viljan att arbeta bland både yngre och äldre. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av och utbildning för att bedriva samtalsstöd.

Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav för tjänsten. B-körkort är också ett krav för tjänsten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

OBS! Denna tjänst är uppdaterad med nytt innehåll utifrån de nya behov som arbetsgivaren har sett sig behöva och nytt sista datum för att ansöka.

Tillträde efter överenskommelse
Löneform månadslön