Södertälje pastorat

Södertälje pastorat söker en Administrativ chef 100%

Vill du tillsammans med oss ta nästa steg i utvecklingen av pastoratet?  Du är trygg i din roll som chef och ledare och har ett coachande förhållningssätt som bidrar till en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Södertälje ligger naturskönt mellan Östersjön och Mälaren. På västra sidan av kanalen finns Södertälje församling och på östra Östertälje församling och Kyrkogårdsförvaltningen. Nordväst om Södertälje, på en halvö i Mälaren ligger Enhörna. Tillsammans är vi ca 120 anställda och vi bildar Södertälje pastorat.

Ditt ledarskap bygger på tillit, trygghet och engagemang. Du är strukturerad och van att arbeta administrativt. Du vill tillsammans med styrelse och ledning utveckla pastoratet som en professionell, strategisk och väl fungerande organisation som värnar det mänskliga mötet, delaktighet och öppenhet. Du kommer att ha personalansvar för 15 medarbetare inom Administration, HR, IT, fastighet, ekonomi, kommunikation och lön. Du är underställd kyrkoherden, ingår i pastoratets ledningsgrupp och står i dina uppgifter i nära relation till kyrkoråd och förtroendevalda.

• God kännedom om Svenska kyrkan
  • Chef och ledarerfarenhet
  • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
  • Erfarenhet av att arbeta i en förtroendemannastyrd organisation
  • Administrativ kunskap och erfarenheter
  • Ekonomisk kunskap och förståelse
  • Kunskap inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor
  • God kännedom om personalfrågor

Utbildningar

• Chefs- och ledarutbildning
  • Högskoleutbildning inom aktuella områden
  • Utbildning kring administration och organisation

Övrigt

• Vi sitter på en central adress i Södertälje med bra tåg och bussförbindelser. Intervjuer sker löpande. I den här rekryteringen kan vi komma att använda oss av tester och bakgrundskontroll. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Läs mer på www.svenskakyrkan.se/sodertalje

Mer information gällande tjänsten:  Karin Minehed, HR ansvarig och Tf. Administrativ chef, 073-4025728 karin.minehed@svenskakyrkan.se

Sista ansökningsdag är 10 mars 2024

Tillträde enligt överenskommelse