Vallentuna församling

Vallentuna församling är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm, med närhet till Stockholm, Arlanda och skärgården. Här finns en attraktiv boende- och livsmiljö i en blandning av småskalig tätort och ett vidsträckt, levande kulturlandskap. Församlingen, som har drygt 17 000 medlemmar, ungefär 60 % av befolkningen, har ett rikt gudstjänstliv med bred verksamhet bland unga och äldre, medarbetare som brinner för sina uppdrag och fyra vackra medeltida kyrkor. Tillsammans delar vi visionen Att göra Kristus synlig.

Vallentuna församling söker organist/kyrkomusiker med vokal inriktning, 100%

I Vallentuna församling finns en rik musiktradition med flera körer för olika åldrar.  Vår huvudkyrka, Vallentuna kyrka, har två fina orglar, men även i våra tre sockenkyrkor bedrivs musikalisk verksamhet med bl. a. musikgudstjänster. Som organist hos oss ingår du i musikerarbetslaget med fem medarbetare. I Vallentuna kommun bor många goda körsångare som letar efter en ledare.

Vem söker vi?

Vi letar efter dig som med entusiasm vill bygga upp en kyrkokör både för gudstjänstliv och konsertverksamhet. Du har minst Organist B (eller motsvarande kompetens) samt erfarenhet som organist/kyrkomusiker och god vana av att leda körer. Du är väl förtrogen med Svenska kyrkans gudstjänstliv och delar dess tro och värderingar. Körkort och tillgång till egen bil underlättar i tjänsten.

Arbetstiderna förläggs utifrån verksamhetens behov och innebär såväl dag- som kvälls- och helgtjänstgöring enligt schema. Individuell lönesättning sker efter bedömning av erfarenhet och utbildning. Ange gärna löneanspråk. Vallentuna församling erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag samt andra förmåner. Tillträde enligt överenskommelse, provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas och utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt.

Läs gärna mer om Vallentuna församling här: https://www.svenskakyrkan.se/vallentuna

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är 2024-04-15, intervjuer med provspelning kan komma att ske före sista ansökningsdag. Sök tjänsten genom att ladda upp ditt CV och personligt brev.

Frågor om tjänsten besvaras av:

Organist Karin Eriksrud Solén, tel 08-511 862 27, mejl karin.solen [@] svenskakyrkan.se

t.f. kyrkoherde Susanna Widner, t.o.m.  31/3, tel 08-511 862 22, mejl susanna.widner [@] svenskakyrkan.se

vik. kyrkoherde Lasse Svensson, fr.o.m. 1/4, tel 08-511 862 22,  mejl lasse.svensson [@] svenskakyrkan.se

Facklig kontakt:

Ewa Lena Kansbod (Kyrkomusikerna), tel 076-851 99 18, mejl ewa.lena.kansbod [@] kmr.se

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Tillträde enligt överenskommelse