Kyrkokansliet

Beskrivning

Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans internationella bistånds- och utvecklingsorganisation. Vi arbetar rättighetsbaserat och utifrån uppfattningen att alla människor har lika värde och rättigheter. Arbetet finansieras till stor del av gåvor och en tillväxtstrategi för insamling är utvecklad. Vi satsar nu fokuserat på att öka insamlingen, bland annat genom att utveckla vårt givarvårdsprogram för privata givare.

Läs mer om vårt arbete på https://www.svenskakyrkan.se/act

Vi söker en driven insamlare som kan bidra till att öka lojaliteten och gåvopotentialen hos våra givare. Du ingår i Insamlingsenheten och arbetet sker i ett team som ansvarar för privat givande. Insamlingsenheten har elva medarbetare och ingår i sektionen för Insamling, Engagemang och Marknadskommunikation med cirka 30 medarbetare. Du rapporterar i din tjänst till insamlingschefen. Sektionen är en del av Act Svenska kyrkan som finns på Kyrkokansliet i centrala Uppsala.

Du ansvarar för den löpande kommunikationen och insamlingsaktiviteter riktade mot våra givare. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för produktioner som givarbrev, övriga trycksaker och texter för olika kommunikationskanaler med givarna. Arbetet sker genom upparbetade samarbeten med olika leverantörer, men du behöver även själv kunna producera visst innehåll som riktar sig till givarna. Du arbetar i nära samarbete med kollegor i teamet Privat givande, där samordning av kommunikationen med våra givare sker. Du bidrar också till att kartlägga och utveckla Act Svenska kyrkans givarresor tillsammans med Givarvårdsutvecklare och kollegor inom privat givande.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, är certifierad fundraiser via Giva Sverige, alternativt har två-tre års erfarenhet av insamlingsarbete och marknadskommunikation från en insamlande organisation. Du har tydligt fokus på ekonomiska resultat och analys av givarbeteende. Du har ett stort intresse för internationella utvecklingsfrågor. Din språkliga förmåga är god och du kan anpassa tilltal och innehåll till olika målgrupper, både i skrift och muntligen. Du har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för alla människors rätt till ett värdigt liv och som drivs av att skapa konkreta resultat i ditt arbete. Du är både strategisk och en person som levererar enligt plan på de operativa arbetsuppgifterna. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team, där du tar del av och delar med dig av din kunskap och erfarenhet. Du tar egna initiativ, är noggrann och självgående. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar och är medlem i Svenska kyrkan.

Tillträde: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provtjänstgöring.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Eva Pérez Järnil nås via sms på mobilnummer 076 - 800 01 68.

Fackliga företrädare: Katarina Ottosson (Vision), Henrik Fröjmark (Akavia) och Andreas Sandberg (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast den 10 augusti 2021.

Tillträde enl. ök.
Ort Uppsala