Partille Pastorat

Nu söker Partilles kyrkogårdsförvaltning medarbetare för säsongen april - oktober 2024. Sista ansökningsdag är 29 februari. Har du erfarenhet och ett stort intresse för skötsel av utemiljöer och vill vara med och bidra till att våra kyrko- och griftegårdar är fina och välskötta? Läs gärna vidare!

Beskrivning

Kyrkogårdsförvaltningen i Partille Pastorat förvaltar fyra kyrko- och griftegårdar i Partille kommun. Säsongen år 2024 närmar sig och vi behöver under april – oktober stärka upp med fler kollegor som tycker om att göra snyggt utomhus i både sol och regn. Som säsongsanställd kyrkogårdsarbetare ingår du i vårt arbetslag med 6 fast anställda kyrkogårdsarbetare samt totalt 4 säsongsanställda.

Förvaltningen ansvarar för skötsel, drift och underhåll av Partilles kyrko- och griftegårdars utemiljö. Du kommer vara med och utföra alla, på en kyrkogård, förekommande arbetsuppgifter som exempelvis gravgrävning, plantering, bevattning, trimning, gräsklippning, ogräsrensning och beskärning av buskar och träd. Användande av maskiner/fordon så som trimmer, åkgräsklippare, traktor, personbil samt elbil ingår också i arbetsuppgifterna. Du ansvarar, tillsammans med dina arbetskamrater, för att tilldelade arbetsuppgifter utförs på ett korrekt och säkert sätt.

Kvalifikationer / Krav

Vi söker dig som har grönyteutbildning och/eller erfarenhet från kyrkogårds- eller parkarbete. Du har stort intresse och kunskap om växter samt trädgård och stor vana av att använda trädgårdsmaskiner. Du är över 18 år och har B-körkort. Du är noggrann och vill att det ska se välvårdat ut, oavsett om du klipper gräsmattor, planterar eller sköter planteringsytor.

Personliga förmågor

Du tycker om att arbeta tillsammans med andra men även självständigt under stort ansvar. Det är viktigt att du har ett öga för vad som ska göras och att du utifrån arbetslagets prioriteringar tar ansvar för din del av arbetet. Du bidrar till ett gott samarbete och hjälper till där det behövs.

Arbetet på en kyrkogård är omväxlande, både över året och under en arbetsvecka. Du bör tycka om att arbeta ute i alla väder, du bör ha god fysik och du måste klara en del tunga lyft och monotont arbete. Du har ett gott bemötande och tycker om att möta och samtala med våra besökare. Att arbeta på en begravningsplats innebär att man är med och gräver gravar samt att man träffar människor i sorg, vilket måste skötas på ett respektfullt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Rekryteringen

Varmt välkommen med din ansökan senast den 29 februari! I denna rekrytering kommer urval och intervjuer att ske löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via vårt rekryteringssystem Varbi, observera att vi endast tar emot ansökningar den vägen.

Varaktighet:

1 april  - 1 november

Lär känna oss på:

www.svenskakyrkan.se/partille

www.svenskakyrkan.se/partillekyrkogardsforvaltning

Leta upp oss på Facebook:
Svenska kyrkan i Partille

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta

Kyrkogårdschef Josefin Bergius josefin.bergius@svenskakyrkan.se

Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning