Vårgårda Pastorat

I tjänsten ingår skötsel av kyrkogårdar och kyrkor i pastoratet samt viss tjänstgöring vid gudstjänster, i huvudsak begravningar. Tjänstgöring sker över hela pastoratet men med tyngdpunkt i Algustorps församling.

Du har utbildning inom trädgård- och parkskötsel eller annan jämförbar utbildning inom grönyta. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av arbete som kyrkvaktmästare eller liknande befattning där din sociala förmåga kommit till god användning samt dokumenterad erfarenhet av grönyteskötsel. Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har visst maskintekniskt kunnande, körkort B och gärna BE. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara medlem i Svenska kyrkan och dela vår värdegrund.

Tjänsten är bred med flera olika arbetsuppgifter och kräver därför att du är ansvarstagande, flexibel och har lätt för att samarbeta samt har förmågan att se ditt arbete som en del i helheten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och provanställning kan bli aktuellt.

Ansökan sänds till vargarda.pastorat@svenskakyrkan.se eller
Vårgårda pastorat
447 23 Vårgårda

Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024 men vi kommer att göra urval och kalla till intervju löpande under ansökningstiden varför du inte ska vänta med din ansökan.

Upplysningar om tjänsten lämnas av kyrkogårdschef Joachim Persen, Tel 0322-73708 e-post joachim.persen@svenskakyrkan.se, eller förste vaktmästare Claes Hägermalm, Tel 0322-73707
e-post claes.hagermalm@svenskakyrkan.se

Ort Vårgårda