Partille Pastorat

Vi söker en kreativ person som längtar efter att få förmedla kristen tro till barn och föräldrar.

Är du pedagog eller har liknade utbildning? Gillar du att pyssla och skapa?  Vill du vara med i ett viktigt och lustfyllt arbete med bland annat öppen förskola, familjegudstjänster och mellanstadiegrupper? Då är du välkommen till ett trevligt arbetslag på tio personer.

Vi har också glädjen att ha många goda ideella krafter. Partille församling vill vara en plats där evangeliet kan leva, växa och spridas.

Driva och vara en del av församlingens arbete i åldrarna 0–12 år med huvudansvar för åldrarna 0-6 år. Det kan handla om Öppen förskola, Babycafé, Messy Church, Filmgrupper, Musiklek samt Gudstjänst för små & stora mm.

Tillsammans med församlingens övriga medarbetare vara med i församlingens arbete med undervisning och mission.

Det finns utrymme att forma delar av tjänsten utifrån dina gåvor och din längtan.

Vi söker dig som
- är församlingspedagog eller har annan motsvarande utbildning eller erfarenhet.

- är väl förankrad i din tro och har en längtan att tillsammans med frivilliga och personal få bygga församling i Partille och Jonsered.

- tycker om att arbeta under eget ansvar men även i team.

- kan inspirera och skapa engagemang, är utåtriktad, har lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Stort plus är om du är musikalisk och spelar instrument. Ett intresse för utemiljö och trädgård är också värdefullt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Lite om Partille församling

Församlingen har två kyrkor; Partille kyrka där vi firar högmässa varje söndag samt Jonsereds kyrka där vi har en blandning av familjegudstjänster, konserter och temamässor.

I Partille ligger kyrkan och församlingshemmet mitt i centrum, granne med kommunhuset, Allums köpcentrum och Kyrktorget.  Kommunen växer med nya bostäder och livlig företagsamhet. Här möter du staden med dess utmaningar och möjligheter.
Jonsereds kyrka och församlingshem ligger i vackra omgivningar med sin nyligen anlagda kyrkträdgård. Här möter du det lilla samhället, med en av Sveriges bäst bevarade bruksmiljöer från andra delen av 1800-talet. Här finns stora möjligheter att fortsätta arbetet med att bli en naturlig samlingspunkt för bygden.

Anställningsform: Visstid anställning augusti 2024-juni 2025

Anställningens omfattning: Heltid

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Löneform: Månadslön

Ansökan

Interjuver sker löpande
Sista ansökningsdatum 240421
Vi ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - hör av dig till kontaktpersonen nedan.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2025-06-01