Södertälje pastorat, Östertälje församling

Östertälje församling ingår i Södertälje pastorat. I församlingen arbetar ca 15 personer. Tjänstgöringen sträcker sig över hela pastoratet men med huvudplacering i Brunnsängs kyrka.

I tjänsten ingår bland annat:

• Att samordna pastoratets konfirmandarbete
  • Att tillsammans med kollegor utveckla församlingens pedagogiska arbete.
  • Skolkyrkoarbete

Med inriktning mot konfirmand och ungdom kommer du vara delaktig i pastoratets pedagogiska satsning på våra ungdomar och det finns stora möjligheter att delvis utforma tjänsten själv.

Vi söker dig som:

har god pedagogisk och social förmåga som ser dig som del i ett större sammanhang, men kan samtidigt arbeta självständigt. Du är lösningsfokuserad med en tydlig struktur och god planering i ditt arbete. Du delar Svenska kyrkans tro och värderingar. Du trivs med att nätverka med andra samhällsaktörer. Du drar dig inte för att ta kontakt med ex skolor, socialtjänst eller fritidshem. Du trivs med att arbeta med ungdomar och konfirmander och vågar tänka och prova nya sätt för att möta åldersgruppen. I tjänsten ingår lägerverksamhet och medverkan vid gudstjänster.

Kvalifikationer:

Utbildad församlingspedagog eller motsvarande Medlem i Svenska kyrkan B-körkort Erfarenhet att samordna konfirmandarbete är meriterande

Övrigt:

Kvälls och helgtjänstgöring förkommer i tjänsten

Tillträde enligt överenskommelse
Ort Södertälje