Norrköpings pastorat

Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar, kyrkogårdsverksamheten, kansliet och utvecklingsenheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, drygt 100 förtroendevalda och hundratals ideella medarbetare. Tillsammans brinner vi för att bidra till ett gott liv för alla i Norrköping. Vi är måna om en god arbetsmiljö och jobbar för att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och gemenskap. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Läs gärna mer om vår verksamhet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping

Har du ett öppet och tryggt förhållningssätt i mötet med andra? Vill du arbeta med unga människor på olika mötesplatser? Här finns tjänsten för dig!

Om tjänsten

S:t Olofs församling prioriterar arbetet med barn och unga i Norrköpings innerstad. Inom åldersspannet 0-20 år finns ett arbete med goda möjligheter och stor angelägenhet. Vi söker dig som vill bygga relationer och skapa miljöer för lärande. Att tillsammans med unga utvecklas i vår tro och våra liv. Med en öppen personlighet ser vi att du har lätt för att ta kontakt med lärare, föräldrar och andra vuxna i ungdomars sammanhang. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom åldersgruppen 11-20 år.
Du kommer ingå i ett team som tillsammans arbetar och utvecklar verksamhet med konfirmander, ungdomsgrupp, unga ledare och skolor. Du tycker om att åka på läger, möta ungdomar på kvällstid och dela våra olika gudstjänstformer. Vår verksamhet präglas av allas lika värde, vi vill se och bekräfta unga människor och skapa trygga sammanhang.

Det är en tjänst med utrymme för idéer och utveckling av samarbeten som redan finns. Det finns ungdomar som väntar på dig. Och trevliga kollegor redo att samarbeta. Att du är drivande och uthållig är en fördel då vi arbetar långsiktigt. Vår förhoppning är att du i din personlighet kan relatera till de två orden ”ung” och ”erfaren”.

S:t Olofs församling har tre stora kyrkorum i hjärtat av Norrköping och ett kapell i bostadsområdet Lindö. Vi har goda verksamhetslokaler som ger utrymme för kreativitet och gemenskap.

Utbildning och erfarenhet

Vi vill att du har församlingspedagogutbildning eller en liknande kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi förutsätter att du tillhör Svenska kyrkan och är väl förankrad i kyrkans tro och liv, samt delar dess värderingar. Du är grundad i perspektivet som rör HBTQI. Körkort krävs för tjänsten och det är en fördel med tillgång till egen bil. Du har god datorvana och kan hantera digitala verktyg.

Om församlingen

S:t Olofs församling är en av fyra församlingar i Norrköpings pastorat. S:t Olofs församling är Norrköpings innerstadsförsamling. Här möts människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vårt arbetslag består av cirka 40 anställda medarbetare.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde på tjänsten hösten 2024 eller efter överenskommelse.

Information

Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Linda Folebäck, tel. 011-24 14 01 (semester v. 25-28) och arbetsledare John Willas Krogevoll, tel. 011-24 14 43 (semester v. 30–33).

Facklig företrädare för Vision är Gustaf Johnsson, tel. 011-24 12 64, för SSR Annika Hansson Lindström, tel. 0141-20 33 13 och för KyrkA, martin.ohman@kyrka.se

Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2024.

Ort Norrköping
Referensnummer 2024/307