Luleå Stift

Luleå stifts ekonomiservice har 15 medarbetare och sköter ekonomin för en majoritet av stiftets församlingar och pastorat. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och utvecklas inom flera områden.

Som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med andra ekonomiassistenter och ekonomer på Luleås stifts ekonomiservice. Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, anläggningsredovisning, avstämningar och assistera vid bokslut.

Vi söker dig som har ekonomisk utbildning och erfarenhet inom ekonomiområdet. Du har goda kunskaper i Excel och har intresse för digitaliseringsprocesser. De egenskaper vi värdesätter är att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann och har lätt för att samarbeta.

Vad kan Luleå stifts erbjuda dig?

Vi erbjuder er ett omväxlande och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Vi har bra arbetsvillkor, ger frihet under ansvar och gör det möjligt att kombinera arbete med till exempel föräldraskap.

Svenska kyrkan i Luleå stift omfattar hela Norr- och Västerbottens län. Vi har verksamhet centralt i Luleå, Skellefteå och Umeå. Stiftsorganisationen är ett kompetenscentrum med 70 medarbetare inom olika verksamhetsområden. Vi vill ge bästa tänkbara stöd till församlingar och pastorat så att de kan förverkliga sitt uppdrag.

Placering: Umeå

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Ansök senast 28 september 2022

Välkommen med din ansökan!

Verksamhetschef för ekonomiservice,  Kristina Peterson, 090-105435

Ekonom Niklas Renström, 090-105434