Falkenbergs Pastorat

Till vår förskola Fröet och vårt fritidshem Senapskornet i Skrea församling söker Falkenbergs pastorat en ny rektor. Idag erbjuder vi skolbarnomsorg för ca 45 barn i fritidsverksamheten och för 20 förskolebarn på förskolan. Vi står i startgroparna för en omorganisation där vi går mot att utöka förskoleverksamheten till tre avdelningar och 53 barn, samtidigt som fritidsverksamheten fasas ut. Nu söker vi dig som aktivt vill gå in i förändringsarbetet och forma en ny förskoleverksamhet. Vår barnomsorg ligger i naturskönt belägna lokaler med en utemiljö som inbjuder till och ger goda förutsättningar för kreativ utomhuspedagogik.

Som rektor är ditt sätt att leda väl förankrat i förskolans läroplan och i skollagen. Du arbetsleder och har personalansvar för ca 12 medarbetare och du tjänstgör till viss del själv i barngrupp. Du har verksamhetsansvar för förskolan och fritids där du leder, utvecklar och planerar det pedagogiska arbetet för vilket du har delegerat besluts- och budgetansvar. I det har du förmågan att utveckla verksamheten och har engagemang och intresse för skolutveckling. Du sitter med i den lokala ledningsgruppen.

Vi söker i första hand dig som är utbildad rektor, men ser det också som möjligt att du är utbildad förskollärare eller har annan relevant lärarexamen och viljan och beredskap för att gå rektorsutbildning. Du har några års erfarenhet av arbete som rektor eller annan erfarenhet från arbetsledande befattning som är relevant för tjänsten och har dokumenterad erfarenhet från pedagogisk verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från förändringsarbete.

Vi ser det som mycket meriterande om du är väl förtrogen med Svenska kyrkans lära, tradition och organisation.

Du är en god organisatör med strategisk förmåga och du är trygg i ledarrollen. Din kommunikativa förmåga är välutvecklad liksom din helhetssyn och lyhördhet. För den här tjänsten vill vi att du är medlem i Svenska kyrkan och har körkort B.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ort Falkenberg
Län Hallands län