Umeå pastorat

Vill du bli en del av kyrkogårdsförvaltningen och tillsammans med våra kompetenta medarbetare förvalta våra gröna begravnings- och kulturmiljöer? Skicka in din ansökan för säsongen 2023!

Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå sköter och ansvarar för driften av fem kyrkogårdar. Under sommarperioden är vi ca 100 anställda, varav ca 70 medarbetare har säsongsanställning.

Vi behöver inför varje säsong nyanställa några medarbetare. Har du goda kunskaper och intresse av att vårda grön miljö – välkommen till oss!

I jobbet ingår kyrkogårdsskötsel såsom plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning, trädbeskärning och gräsklippning. Arbete med mindre lastmaskiner, hetvattentvätt och andra trädgårdsmaskiner kan också förekomma för de som har behörighet och utbildning för detta. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Arbetet är fysiskt krävande och kräver god fysik. Vi arbetar utomhus oavsett väder.

Vi söker dig som har trädgårdsutbildning eller har införskaffat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet från exempelvis kyrkogård, trädgård/park och anläggningsarbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra. Vi värdesätter att du vill vara en förebild för andra samt har en god social kompentens då jobbet även innebär möten med besökare på kyrkogården. Maskinvana och behörighet gällande förekommande maskiner inom trädgårdsarbete och anläggning samt B-körkort är meriterande.

Du ska vara minst 18 år fyllda vid anställningens startdatum och ha god kunskap i svenska i tal och skrift.

Om arbetet

Svenska kyrkan i Umeå vill verka där människor är. Hos oss är beslutsvägar korta och möjligheten att påverka arbetsinnehållet stor. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap. Pastoratets framtid formar vi tillsammans.

Villkor

Tidsbegränsade säsongsanställningar. Bifoga personligt brev och CV. Urval sker löpande!

Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning
Tillträde Enligt ök