Sandvikens pastorat

Vi finns i hjärtat av Gästrikland längs Tidernas väg med vackra Storsjön i mitten. Vi har ett rikt kulturliv med kulturskola, symfoniorkester, jazzband, mm. Här finns också mycket att välja på inom friluftsområdet med golf, hästar, jakt och idrott för att inte tala om ett brett utbud inom föreningslivet. Sandviken har också goda förbindelser till närliggande städer som Uppsala, Västerås och Gävle.

Sandvikens pastorat söker församlingsassistenter

Vi söker två drivna och pedagogiska medarbetare till Barn & Ungdomsverksamheten i Björksätra, Sandvikens pastorat.

Som församlingsassistent arbetar du med barn och ungdomar i olika åldrar inom ramen för Svenska kyrkans verksamhet. Arbetslaget består av ca 15 personer i olika yrken, placerade i Björksätra, Årsunda och Österfärnebo. Du kommer främst att arbeta med miniorer, juniorer, tonåringar och konfirmander, där du självständigt och tillsammans med andra leder aktiviteter och samtal. Du behöver vara väl grundad i din kristna tro eftersom detta är en lärande verksamhet.

Vem vi söker

• Du har fritidsledarutbildning, pedagogisk utbildning eller motsvarande erfarenhet av att arbeta med barn och/eller ungdomar.
  • Goda kunskaper i muntlig och skriftlig svenska.
  • Datorvana
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet från församlingsarbete.
  • Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och grundläggande värderingar.
  • Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildning. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet och arbetsglädje. Pastoratet har stabil ekonomi och det finns utrymme för initiativ och samverkan inom flera områden. Våra förmåner är bland annat flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag. Du kan läsa mer om Sandvikens pastorat på www.svenskakyrkan.se/sandviken.

Anställning
Tillsvidareanställning, 100 % tjänstgöring dagtid, kvällar, helger (som ibland även innefattar lägerverksamhet). Tillträde enligt överenskommelse.

Enhetschef Rickard Berggren, tel. 026-24 50 50.

Facklig kontakt

Vision, Annika Fransson, tel. 017-626 79 79.

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ort Sandviken
Län Gävleborgs län