Södertälje pastorat, Enhörna församling

Vill du arbeta i en liten församling där arbetsteamet är sammanlagt sex personer så passar detta sammanhang dig. Enhörna eller Enhörnalandet är en halvö i Mälaren med vacker natur som ligger nordväst om Södertälje. Närheten till större stad gör Enhörna till en attraktiv arbetsplats.  Enhörna församling ingår i Södertälje pastorat.

Om tjänsten

Uppdraget är att driva och utveckla församlingens barn- och ungdomsverksamhet på heltid. Du kommer att leda och medverka i olika verksamheter och grupper för barn och ungdomar. Barn och unga är en prioriterad grupp i Svenska kyrkan. Församlingspedagogen finns där bland barn och unga. Det handlar om att berätta och samtala om tro och nå alla 6-åringar till 18-åringar. Uppdraget som församlingspedagog i Enhörna församling innebär att leda flera olika sammankomster såsom öppen förskola och konfirmandgrupper. Du kommer också att vara en pedagogisk resurs i hela församlingsverksamheten samt ingå i det övergripande pastoratsarbetet med konfirmander och ungdomar.

Om dig

Vi söker dig som är Församlingspedagog eller har annan liknande pedagogisk utbildning och erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Har du erfarenhet av arbete med barn och ungdomar i Svenska kyrkan, så är det mycket meriterande. Som person är du serviceinriktad, initiativrik och har en positiv inställning. Att vara flexibel och lösningsorienterad är något som du ser som självklart.

Övrigt

Du ska ha körkort och tillgång till bil. Läger samt viss kvälls- och helgtjänstgöring ingår i tjänsten. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Utdrag ur belastningsregistret krävs för att få arbeta med barn och unga.

Tillträde enligt överenskommelse
Ort Södertälje