Norrköpings pastorat

Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar, kyrkogårdsverksamheten, kansliet och utvecklingsenheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, drygt 100 förtroendevalda och hundratals ideella medarbetare. Tillsammans brinner vi för att bidra till ett gott liv för alla i Norrköping. Vi är måna om en god arbetsmiljö och jobbar för att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och gemenskap. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Läs gärna mer om vår verksamhet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping

Bygg framtid tillsammans med oss! Vi söker dig som är diakon, präst, musiker eller pedagog och som vill bli arbetsledare och ha ett särskilt ansvar för arbetslaget i Söderledskyrkan. Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas.

Borgs församling är en av fyra församlingar inom Norrköpings pastorat. Hos oss får du möjlighet att vara en del i ett stort och härligt arbetslag på ca 30 anställda medarbetare och många frivilliga och förtroendevalda. Församlingen har ca 22 000 kyrkotillhöriga.

Tjänsten

Du arbetar i din grundprofession och därutöver har du arbetsledaransvaret för en av våra enheter, Söderledskyrkan, med ca 8 medarbetare.  Medarbetarna har olika befattningar som t ex, präst, diakon, förskollärare, församlingsassistent, vaktmästare och musiker. Du ingår i församlingens ledningsgrupp tillsammans med församlingsherden och 3 andra arbetsledare. Arbetet innehåller planering, schemaläggning, verksamhet- och budgetansvar, PU- och lönesamtal. Din huvudsakliga placering är i Söderledskyrkan som ligger i Vilbergen i Norrköping. Söderledskyrkan är en samarbetskyrka med EFS.

Utbildning och erfarenhet

Du har en grundutbildning som präst, diakon, musiker eller pedagog. Vi söker dig som har några års erfarenhet av församlingsarbete i Svenska kyrkan och som har tidigare erfarenhet av arbetsledning. Du har ett stort intresse för ledarskap och vi önskar att du har någon form av ledarskapsutbildning. Du är en handlingskraftig och inspirerande ledare som blir en trygghet för arbetslaget i Söderledskyrkan. Som ledare är du trygg, tydlig och kommunikativ. Som person tror vi att du är engagerad, flexibel och utvecklingsinriktad. Du strävar efter att utveckla både verksamhet och medarbetare. Du tycker om att fira gudstjänst och du är öppen och trygg i HBTQI+ frågor.

Anställningsform

Tillsvidareanställning 100% med tillträde våren 2024 eller efter överenskommelse. För tjänsten krävs att du har körkort samt tillgång till bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi förutsätter att du delar svenska kyrkans värdering om allas lika rättigheter.

Information

Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde, Lena Bohman, tel. 011-24 11 01.

För upplysning om fackliga företrädare vänligen kontakta personalchef Anna Wandebäck, tel. 011-24 10 09, anna.wandeback@svenskakyrkan.se

Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2024.

Ort Norrköping
Län Östergötlands län