Norrköpings pastorat

Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar, kyrkogårdsverksamheten, kansliet och utvecklingsenheten. Hos oss jobbar ca 250 medarbetare, drygt 100 förtroendevalda och hundratals ideella medarbetare. Tillsammans brinner vi för att bidra till ett gott liv för alla i Norrköping. Vi är måna om en god arbetsmiljö och jobbar för att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och gemenskap. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Läs gärna mer om vår verksamhet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping

Skapa rum för hopp och glädje tillsammans med oss! Vi söker dig som är diakon, präst, musiker eller pedagog och som vill bli arbetsledare och ha ett särskilt ansvar för arbetslaget i Östra Eneby. Hos oss får du möjlighet att utveckla och utvecklas.

Om tjänsten

Du arbetar i din grundprofession och därutöver har du arbetsledaransvaret för en av våra enheter, Östra Eneby, med ca 12 medarbetare. Medarbetarna har olika befattningar som t ex präst, diakon, förskollärare, församlingsassistent, vaktmästare och musiker. Du ingår i församlingens ledningsgrupp tillsammans med församlingsherden, två andra arbetsledare och chefsassistent. Arbetet innehåller planering, schemaläggning, verksamhets- och budgetansvar, PU- och lönesamtal. Men också verksamhetsutveckling samt församlingsutveckling tillsammans med ledningsgruppen.

Din huvudsakliga placering är i Östra Eneby. Verksamheten i Östra Eneby är mångsidig. En vanlig vecka vistas 100-tals människor i lokalerna. Bland annat i diakonala sammanhang, körsångare i alla åldrar, samt i vårt arbete med konfirmander och ungdomar.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som har några års erfarenhet av församlingsarbete i Svenska kyrkan och som har tidigare erfarenhet av arbetsledning.

Du har ett stort intresse för ledarskap och vi önskar att du har någon form av dokumenterad ledarskapsutbildning. Du är en handlingskraftig och inspirerande ledare som är närvarande och lyhörd. Du är trygg i ditt ledarskap, nyfiken och tror på ett tillitsbaserat ledarskap.

Vi tror att du tycker om att interagera med människor i alla åldrar, är engagerad, flexibel och utvecklingsinriktad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värdering om allas lika rättigheter. För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil. Du har god datorvana och kan hantera digitala verktyg.

Om församlingen

Kolmårdens församling är en av fyra församlingar i Norrköpings pastorat. Du kommer att arbeta i ett arbetslag om ca 35 medarbetare som systematiskt arbetar med arbetsmiljö och utveckling. Församlingens fokusområden är just nu diakoni, ideella och lärande. Vi drivs av en önskan att fortsätta vara folkkyrka och tjäna församlingsborna.

Anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde på tjänsten hösten 2024 eller efter överenskommelse.

Information

Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Sigrid Wessén, tel. 011-24 12 01 (semester v. 29-32).

För upplysning om fackliga företrädare vänligen kontakta personalchef Anna Wandebäck, tel. 011-24 10 09, anna.wandeback@svenskakyrkan.se.

Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2024.

Ort Norrköping
Referensnummer 2024/312