Kyrkokansliet

Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans bistånds- och utvecklingsorganisation. Arbetet finansieras till stor del av gåvor och insamlingsarbetet är centralt. En av våra medarbetare skall vara tjänstledig för studier. Vi söker därför en insamlare på ett vikariat mellan september 2021 tom januari 2022.

Du ingår i Insamlingsenheten och arbetet sker i ett mindre team som ansvarar för privat givande. Insamlingsenheten har elva medarbetare och ingår i sektionen Insamling, Engagemang och Marknadskommunikation med cirka 30 medarbetare. Du rapporterar i din tjänst till insamlingschefen. Sektionen är en del av Act Svenska kyrkan som finns på Kyrkokansliet i centrala Uppsala.

Läs mer om vårt viktiga arbete på Act Svenska kyrkan

Dina arbetsuppgifter har fokus på både rekrytering av månadsgivare och befintliga månadsgivare. Rekrytering av nya månadsgivare sker genom olika metoder och under hösten inleds ett upphandlingsarbete av F2F-leverantör samt implementering av det operativa arbetet. Du kommer också att arbeta med löpande givarkommunikation till våra månadsgivare. Ansvar för rekrytering av nya givare via DM och telemarketingaktiviteter – konvertering, uppgradering och reaktivering.

Vi söker dig som är certifierad fundraiser via Giva Sverige, alternativt har minst fem års dokumenterad erfarenhet av insamlingsarbete från en eller flera organisationer. Du har tydligt fokus på ekonomiska resultat, analys av kampanjer och givarbeteende. Du är van att samarbeta med olika leverantörer som rör exempelvis form, tryck, produktion och telemarketing. Har du erfarenhet av F2F är det meriterande. Du har ett stort intresse för internationella utvecklingsfrågor. Din språkliga förmåga är god och du kan anpassa tilltal och innehåll till olika målgrupper. Du har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för alla människors rätt till ett värdigt liv och som drivs av att skapa konkreta resultat i ditt arbete. Du är strategisk och analytisk, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Du tar egna initiativ, är noggrann och självgående. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar och är medlem i Svenska kyrkan.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:

Enhetschef Eva Pérez Järnil, telefon 018-169961

Fackliga företrädare

Katarina Ottosson (Vision), Henrik Fröjmark (Akavia) och Andreas Sandberg (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan

Ansökan ska ha inkommit senast den 10 juni 2021. Intervjuer sker löpande.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2022-01-31