Falkenbergs Pastorat

Falkenbergs pastorat söker dig som vill arbeta som kantor i Vessige församling, strax nordost om tätorten Falkenberg.

I församlingslivet möts tradition och förnyelse och här finns en väl utbyggd barnverksamhet och körer för både barn och vuxna. Vi ser särskilt en satsning framåt på ungdomar och unga vuxna. Tillsammans med arbetslaget, körer och andra ideella arbetar du för ett stimulerande och levande gudstjänstliv och du förväntas ta ansvar för musikens plats i gudstjänsten.

I tjänsten finns utrymme för konserter och egna arrangemang samt möjligheten att ta emot orgelelever. Du tjänstgör regelbundet i gudstjänsten och vid kyrkliga handlingar.

Vi söker dig som långsiktigt vill arbeta med att utveckla musiklivet i församlingen, självständigt och tillsammans med kollegor. Du kommer att ha ett nära samarbete med de övriga musikerna och ni arbetar regelbundet över församlingsgränsen i olika sammanhang.

I våra kyrkor har vi två Tostaredsorglar samt en mycket fin romantisk orgel av Thorsell & Erikson.

Vessige församling har ett sedan långt tillbaka nära samarbete med Okome församling och tjänstgöring är därför aktuell även där.

Du är utbildad kantor och har väldokumenterad erfarenhet av arbete i församling. Du är säker i rollen som körledare och är duktig på att samarbeta och kan se samarbetsformer över församlingsgränser. I din profession är du pedagogisk, engagerad och har en väl utvecklad social förmåga. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro. Tjänsten kräver körkort B och tillgång till egen bil.

Ort Falkenberg
Län Hallands län